Článek
No dobře, tohle není úplně tuctové auto. Vlastně si nejsem ani trochu jistý, že ho někdy uvidíte na vlastní oči, protože třeba já jsem si ho všiml v Ženevě na autosalonu, ale upřímně pochybuji, že mě někdy bude předjíždět na české silnici s českými značkami. Nedivte se – tento italský sporťák s hybridním pohonem totiž vznikne v nějakých 150 exemplářích, takže půjde o horké zboží.
Jestli namítnete, že jde jen o jakýsi pokus, pak vězte, že jsem to viděl úplně stejně. Jenže malá společnost Puritalia Automobili se sídlem v Neapoli se již naplno vrhla do výroby prvních aut a na víc jak polovinu produkce již má zájemce. Nebo to alespoň tvrdí.
Dá se to pochopit, protože takový hybrid se musí líbit i tomu nejzavilejšímu staromilci. Berlinettu totiž pohání pětilitrový omiválec, který je uložený pod dlouhou kapotou, u zadní nápravy mu pak sekunduje elektromotor, který se stará hlavně o mocný nástup točivého momentu a propůjčuje autu ryze ekologický provoz tam, kde je to zapotřebí. Čísla vypadají impozantně: výkon 965 koní, točivý moment 1 248 Nm, stovka za 2,8 s, maximální rychlost 335 km/h a dojezd na baterky cca 20 kilometrů.
Karoserie auta je karbonová a stejný materiál najdete i v kabině, nicméně společnost mu dělá vybraná kůže a broušený hliník. Nadšence moderních technologií pak potěší dotykové displeje, kde výrobce slibuje stejně jednoduché ovládání jako u mobilních telefonů, přihoďte si pak k tomu ještě ovládání hlasem.
Jestli jste právě zahořeli a říkáte si, že v tomhle případě je to tak, že vlk se nažere a koza zůstane celá (jinými slovy, budete mít hybridní auto s parametry supersportu), pak byste měli vědět, že celý název auta je Puritalia Berlinetta a jeho cena začíná na nějakých 14,5 milionech korun. Výrobce slibuje rozsáhlou možnost individualizace a já si vás dovolím požádat o laskavost, pokud si snad někdo z vás ten vůz koupil či koupí, zda by mě s ním buď svezl, nebo rovnou nechal řídit, protože už v Ženevě se mi tohle auto fakt líbilo. A teď se mi líbí ještě o trochu víc!