Článek
Korejská automobilka Hyundai začíná na českém trhu prodávat již čtvrtou generaci svého velkého SUV s názvem Santa Fe. To je vůz, který je u nás v široké nabídce značky poměrně oblíbený, nabízí totiž dostatek prostoru a slušnou výbavu. A u nové generace to nebude jinak.
Nové santaféčko připomíná svým vzhledem trochu menšího sourozence s přízviskem Kona. To je ale asi tak všechno, čím mu je podobné. Co do prostoru totiž nové Santa Fe naopak narostlo - rozvor se zvětšil o 66 milimetrů a i zavazadlový prostor tak pojme víc - až 625 litrů. A z více prostoru těží i cestující na zadních sedadlech - mimochodem sedmimístné provedení je ke všem úrovním výbavy za příplatek 20 tisíc korun a v ceně obsahuje i samostatnou klimatizaci pro třetí řadu sedadel.
Co Sante Fe vždy nabízelo, je poměrně bohatá výbava. A nejinak je tomu i u nejnovější generace. V nabídce jsou hned tři úrovně výbavy - základní Confidence, pokročilejší Style a nejvyšší Premium. Už v základu přitom najdeme například sedmnáctipalcová litá kola, šest airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, střešní ližiny, přední full LED světlomety, zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, systém nouzového brždění nebo displej infotainmentu s úhlopříčkou pět palců. V takové výbavě se dá nové Santa Fe s benzínovým motorem 2,4 GDI, šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol pořídit za 849 990 korun.
Jen o deset tisíc dráž můžete pak pořídit nejlevnější naftovou verzi s motorem 2,0 CRDi o výkonu 110 kW (150 koní), tentokrát ale s pohonem pouze předních kol. Pokud by vám nestačila základní výbava Confidence, můžete jít ve stejné konfiguraci do výbavy Style, to si ale už připravte o padesát tisíc korun více, tedy 909 990 Kč. Oproti základu ale navíc dostanete mlhovky i koncová světla s LED, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívání volantu i předních a zadních sedadel, parkovací senzory i vpředu, zadní parkovací kameru a displej infotainmentu s úhlopříčkou sedm palců.
V nejvyšší výbavě Premium si vás pak korejský výrobce už opravdu hýčká. Nabízí například osmnáctipalcová litá kola, adaptivní full LED světlomety, sledování mrtvého úhlu, asistent pro bezpečné opuštění vozu SEA, rozpoznávání dopravních značek, bezdrátové nabíjení telefonu nebo infotainment s 8palcovým displejem. S naftovým motorem 2,0 CRDi o výkonu 136 kW (185 koní), šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol vyjde nové Santa Fe na 1 099 990 korun. V nejsilnější motorizaci, tedy s jednotkou 2,2 CRDi o výkonu 147 kW (200 koní), osmistupňovým automatem a samozřejmě pohonem všech kol pak za novinku dáte 1 199 990 korun.
Jak se vám nové Santa Fe líbí? Myslíte, že překoná v prodejích svého úspěšného předchůdce?