Hlavní obsah

Nový Hyundai i20: Charakter, který strčí Fabii do kapsy

Foto: Hyundai

Hyundai i20 se představuje v novém, sportovně střiženém kabátě a rovnou bere útokem německé značky

Jihokorejská automobilka Hyundai pokračuje v modelové ofenzívě na poli cenově dostupných vozů představením modelu i20. Přímý konkurent Škody Fabia, Volkswagenu Polo a Fordu Fiesta zaujme sportovním designem a digitalizací, těšit se můžeme i na ostrou variantu N.

Článek

Po malém modelu i10, který byl obecně přijat s nadšením, představí Hyundai v březnu na autosalonu v Ženevě jeho většího bratříčka, model i20. Po nedávno uvolněných skicách vám nyní můžeme ukázat jeho první studiové snímky.

Foto: Hyundai

Vzadu najdete ozdobný difuzor

Oficiální fotografie potvrzují dynamický design vozu, který se oproti minulé generaci jeví o něco atraktivněji. Vpředu zaujme ostřeji sečená maska chladiče a sportovnější nárazník s výraznějšími vzduchovými nádechy, zatímco vzadu se můžeme těšit na zcela nové lampy inspirované písmenem Z a ozdobný difuzor.

Foto: Hyundai

Předek je nyní mnohem sportovnější a dynamičtější

K dispozici budou také dvoutónové laky, podobně jako u Toyoty Yaris, čímž se malá dvacítka stane zajímavější i pro styluchtivé kupce.

Foto: Hyundai

Opticky si vůz zachovává tvar klasického hatchbacku

V kabině se můžeme těšit na dva 10,25" displeje digitální přístrojové desky a infotainmentu (který bude disponovat online funkcemi, Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátovým dobíjením telefonu a hi-fi Bose s 8 reproduktory), na další detaily si budeme muset počkat až na oficiální představení v Ženevě.

Foto: Hyundai

I v kabině bude nová i20 působit sportovně a naprosto moderně

Hyundai i20 bude mít na palubě nejnovější generaci jízdních asistentů Smart Sense, které kromě nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců, udržování jízdy v pruhu nebo sledování mrtvých úhlů budou zahrnovat i inteligentní adaptivní tempomat, jenž podle navigačních dat a čtení značek dokáže upravovat rychlost aktuálním podmínkám.

Foto: Hyundai

Světlomety jsou designově inspirovány písmenem Z

Motorizace budou zahrnovat osvědčenou čtyřválcovou atmosféru 1,2 l (84 koní) a modernější litrový tříválec s turbem (100 a 120 koní), jenž bude k dispozici se 48V mild hybridním ústrojím kvůli snížení spotřeby. Výkon obou motorů se bude přenášet na přední kola přes chytrý šestistupňový manuál (který nově sám dokáže při povolení plynu odpojit spojku) nebo sedmistupňový dvouspojkový automat.

Hyundai se také nechal slyšet, že nabídne sportovní variantu i20 N, která se inspiruje u závodního rallye speciálu. Silniční verze nejspíše dostane zážehový přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru a výkonu zhruba 200 koní, ale s ohledem na nedávno představený Yaris GR možná Hyundai sáhne po ostřejších zbraních.

Více informací přinese ženevský autosalon, na kterém budeme přítomni a ze kterého vás budeme informovat o všech žhavých novinkách i zajímavostech z celé akce.

Načítám