Článek
Říká se, že je vlastně správně, že se někteří chtějí odlišovat. Na druhou stranu se také říká, že všeho moc škodí – jenže pokud znáte neblaze proslulou tuningovou firmu Mansory, jistě víte, že tam o tom nikdy neslyšeli. Což je zvláštní – nedávno nás téměř šokovali svou překvapivě decentní úpravou Ferrari 812, aby nás opět (ne)překvapili svým nejnovějším výtvorem, který překřtili na „Le Mansory“. Ano, opravdu – připomínají tak fantastický úspěch původního Fordu GT40 v Le Mans.
Le Mansory je svými tvůrci popisován jako „kompletní konverze vozu, která zvěstuje zcela novou kapitolu“ v životě amerického sporťáku se závodním rodokmenem. Co tím ale chtěl přesně básník říci, to nám tak úplně jasné není.
Jediné, co nás může těšit, je fakt, že Mansory (i přes kontroverzní vzhled) staví své výtvory kvalitně, jak byste od Germánů zkrátka čekali. Takže Le Mansory dostal nový bodykit kompletně z karbonu, který už tak dost širokou placku rozšiřuje o dalších pět centimetrů. Na první pohled doznal největších změn určitě čumák – tam teď najdeme zcela novou přední „kapotu“, větší lapače vzduchu, přítlačná křidélka a zcela nový design předních světel doplněný o LED diody.
Když vůz obejdeme, tak nás na první pohled zaujmou nové, o něco výraznější boční prahy. Na druhý pohled si pak lze všimnout malých průduchů nad předními koly, které odvádějí turbulentní vzduch zpod podběhů. Zpětná zrcátka jsou teď z odhaleného karbonu a na střeše se tyčí dva otvory pro sání, které vedou vzduch směrem k motoru. Při pohledu z boku pak nelze opomenout ještě nová 21palcová kola obutá do pneumatik Continental Sport Contact 6.
I zadní část prošla nějakou tou modifikací. Místo decentního výsuvného křídla je tu jedno velké, které je ukotvené napevno, pod ním je nově navržený nárazník doplněný o masivní difuzor. Nový je i výfuk rovnou se třemi koncovkami. Všimněte si, že v oblastech, kde karbon zakrývá pouze čirý lak, je vidět struktura karbonu, která v tomto případě připomíná šachovnicovou vlajku. Což jistě na výrobu nebylo zrovna laciné…
Interiér sériového Fordu GT je, dá se říct, poměrně strohý – nebo lépe řečeno účelný. Slovo strohost však Mansory nemá ve slovníku. Tady čekejte prémiovou kůži, kam jen oko dohlédne, a dvoubarevná sportovní sedadla sladěná s výplněmi dveří. Palubní deska je potažena Alcantarou a je doplněna o karbonový dekor s pruhy odpovídající barvě auta.
Došlo tu i na nějaké ty výkonové úpravy – z původních 660 koní síla motoru vzrostla na rovných 700 kobyl, přičemž dle slov úpravce toho bylo docíleno „radikálními změnami v oblasti managementu motoru“. Tedy slovy normálních lidí – motor Fordu GT je poměrně poddimenzovaný, takže lidem od Mansory stačilo jen si „pohrát“ s nastavením řídicí jednotky motoru. Udávaná maximální rychlost je 354 km/h.
Nemáme ponětí o přesné ceně úpravy, ale věřte nebo ne, karosářské úpravy od Mansory bývají jen zřídkakdy pouze pro parádu. Bývají tak obvykle prověřeny simulacemi ve větrném tunelu – byť tomu třeba jejich estetická stránka zrovna nenapovídá. Přidejte si k tomu bodykit kompletně z karbonu a prémiový interiér a hned musí každému být jasné, že tohle nebude levné. Mají vzniknout pouhé tři kusy jako oslava 30. roku od založení společnosti.