Hlavní obsah

Nový Ford Bronco předvádí své terénní schopnosti

Foto: Ford

Ford Bronco je terénní ikona, která má tradici už od roku 1966

Na pompéznosti představení zbrusu nového Bronca sice malinko ubralo téměř současně „naplánované“ představení jeho úhlavního rivala, Jeepu Wrangler, to ale ani v nejmenším neznamená, že by nové Bronco snad nebylo nářadí, se kterým se má počítat. Naopak, nová generace hodlá posunout laťku o něco výš na všech myslitelných frontách. A jak už asi správně tušíte, nejpatrnější tento posun má být zejména, co se týče schopností v terénu.

Článek

Kdo by to byl řekl, že na návrat ikonického teréňáku jsme si museli počkat dobrých dvacet let… Automobilka Ford však dělá všechno pro to, aby nejen skalní fanoušky přesvědčila o tom, že se čekání vyplatilo. Tentokrát se však nabídka vůbec poprvé rozšíří také o čtyřdveřovou verzi, a jelikož jde Ford s dobou, bude k mání i verze Sport, určená spíše na silnice než do terénu – to pro případ, že jste příznivcem americké ikony, ale máte v úmyslu vyjet mimo silnici maximálně cestou na chalupu.

I přes novou „sportovní“ verzi rozhodně není na místě domnívat se, že by Bronco v nejnovější šesté generaci vyměklo. Proslýchá se, že Ford bral návrat legendy tak vážně, že dokonce tajně pročítal internetová fóra nadšenců do off-roadu a fanoušků Fordu Bronco, aby přesně věděl, jak správně zacílit na co nejširší možnou základnu potenciálních zákazníků.

K potenciálním zákazníkům bezpochyby patří také příslušníci klubů a uskupení. Jedním takovým z nich je i klub Bronco Nation, který je autorem zobrazených videí a který má v USA dlouholetou tradici, a právě tito chlapíci dostali několik kusů zbrusu nového Bronca „na hraní“. Místo činu bylo na území pahorkatin města Moab, které se nachází ve státě Utah. Před zhlédnutím prvního videa snad jen doporučíme na vašem zařízení trochu ztlumit zvuk.

Hlavní vymožeností, která tu na novém Broncu v takovýchto podmínkách hraje největší roli, je nový paket s názvem Sasquatch. Když při objednávce zaškrtnete toto políčko, dostane vaše Bronco uzavíratelný diferenciál na přední i zadní nápravě, podvozek s vyšší světlou výškou a odolnějšími tlumiči, 35palcové terénní pneumatiky a na závěr upravené blatníky pro lepší využitelnost v terénu a více prostoru pro podvozek, když bude v terénu „pracovat“.

Sasquatch, čteno „seskvoč“, je také označení pro neblaze proslulé stvoření zvané Bigfoot, což je severoamerická obdoba Yetiho.

Soudě podle terénních dovedností na videu se má hlavní konkurent, dosud takřka nedotknutelný Jeep Wrangler, na co těšit.

U pravověrného terénního auta jsou důležitá také čísla – nikoli však hodnoty zrychlení z nuly na sto nebo maximální rychlosti, ale takzvaných nájezdových úhlů. V případě Bronca jde o velmi slušné hodnoty – jak dvoudveřová, tak čtyřdveřová verze se pyšní nájezdovým úhlem 43,2 stupně. Dvoudveřové Bronco pak má přejezdový úhel 21,1 stupně a odjezdový úhel 37 stupňů. U čtyřdveřové verze jsou tyto hodnoty jen nepatrně horší.

Za oceánem je Ford Bronco naprostá ikona, zejména díky nezaměnitelné první generaci, která se začala prodávat už v roce 1966 a kterou se do značné míry inspiruje i ta nová. Bronco tehdy nabízelo robustní konstrukci, každodenní použitelnost a zároveň poměrně líbivé tvary, na což zákazníci dobře slyšeli.

Kromě standardní dvoudveřové a nově také čtyřdveřové varianty bude k mání i již zmíněná verze Bronco Sport, která bude o trochu více tíhnout k dnes tolik oblíbeným SUV. Ta by měla být o něco kompaktnější. Bronco tak, zdá se, bude mít jen jednu chybu – s oficiálním dovozem do Evropy se prozatím nepočítá…

Načítám