Článek
Ne, vnější vzhled ani rozměry se u cenově nejdostupnějšího modelu s logem Land Rover výrazněji neměnily. I přesto jde ale o druhou generaci, byť některá zahraniční média mluví o pouhém faceliftu. Použitím nové platformy PTA (Premium Transverse Architecture) se otevřel prostor pro elektrifikaci, respektive masivní využití 48 V sítě a na místě je tak podle nás hovořit o „Discovery Sport Mk2“.
Rozměry zůstaly prakticky stejné, pouze délka je o nepodstatné 2 mm kratší a do výšky auto narostlo o rovněž zanedbatelné 3 mm. Znamená to délku 4 597 mm, šířku 2 173 mm a výšku 1727 mm. Rozvor náprav má totožnou hodnotu 2 741 milimetrů, jako v případě starší verze. Karoserie je podle slov výrobce o 13 procent tužší než dosud.
Zavazadelník nabídne v základním uspořádání 897 litrů, po sklopení zadních sedaček pak 1794 l. Zadní sedačky jsou dělené nejlepším možným způsobem a to v poměru 40:20:40. Na přání lze mít i třetí řadu sedadel, ale nepočítejte s tím, že bude nové Discovery Sport plnohodnotným sedmimístným vozem.
Pro jízdu v lehkém terénu je světlá výška dostatečně dimenzovaná - 212 mm (mimochodem o o milimetr větší než u předchůdce). Brodivost je také skvělá, 600 mm. Potěší i větší palivová nádrž o objemu až 67 litrů (v závislosti na motorizaci).
V interiéru přibyly dva displeje. Jak je nyní obvyklé, klasické budíky nahradil digitální přístrojový štít o velikosti 12 palců, multimediální a navigační systém pak je dotykový a má úhlopříčku 10,2 palce.
Zajímavostí je digitální zpětné zrcátko (promítá obraz z kamery) a takzvaná průhledná kapota. Jde samozřejmě o iluzi tvořenou kamerami, které na velký head-up displej promítají obraz ze spodní části auta. Řidič pak má pocit, že se dívá skrz kapotu. Má to výhodu v terénu, kdy přesně víte, jak jsou natočena kola a zda před nimi není velký kámen nebo třeba díra.
V nabídce pro nový Discovery Sport je celkem pět motorizací. Kromě základního dieselu jsou všechny agregáty mild-hybridní a využívají 48 V palubní síť a malý elektromotor. Základem je naftový dvoulitr naladěný na 110 kW/150 k, který svou sílu přenáší na přední kola. Stejný motor spojený s devítistupňovým automatem už je hybidní a vznětové motory dále nabízejí varianty o výkonu 132 kW/180k a 177 kW/240 k.
Zájemci o benzínové motory mohou stáhnout po verzi P200 MHEV, která nabídne 147 kW a tedy rovných 200 koní. Vrcholem je provedení 250 MHEV, které nabízí 250 koní (184 kW).
Všechny uvedené motorizace mají zdvihový objem dva litry, čtyři válce, a kromě základního dieselu spojeného s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, jde o čtyřkolky.