Článek
Měli jsme možnost jako jedni z prvních na začátku léta do nového Defendera usednout. Ne, nejezdili jsme, ale auto jsme si mohli důkladně prohlédnout a prolézt zevnitř i zvenčí. To vše za přísných bezpečnostních opatření jako v NASA přímo v centrále Land Roveru v anglickém Gaydonu. Na mobil jsme dostali speciální návlek, přes který nelze fotit, a po boku nám byl neustále pracovník Land Roveru, který při každém náznaku nadzvednutého obočí připomínal, že se jedná o předprodukční kusy.
Tohle auto vlastně nemá se starým Defenderem takřka nic společného. Karoserie je z 95 % nová, interiér se změnil k nepoznání a pod kapotou najdeme motor s mild-hybridní technologií. Pravověrní defendristé jsou jistě na odchodu. Ale pozor, i přes moderní kabátek se nový Defender zdá být stále ve formě.
Naživo nový Defender působí stále robustně a neohroženě. Lehce se zakulatil a je tak na první pohled více podobný svému sourozenci nesoucímu název Discovery. Efektní je nová linka, která se táhne od čelní masky po celém obvodu vozu. Zajímavým designovým prvkem je pak čtverec na zadních bočních oknech. V neposlední řadě pak nový Defík zaujme neotřelými barevnými odstíny, kterých je v nabídce hned sedm.
Defender bude nadále k dispozici ve dvou velikostech – menší Defender 90 je třídveřový, Defender 110 pětidveřový. Oba mají možnost připevnění venkovních boxů na věci, které nechcete mít během vašich cest uvnitř vozu. Připevněné boxy překrývají zmiňovaný čtverec na zadních oknech, ten tak kromě designového prvku slouží také jako ochrana vozu. U třídveřové varianty k tomuto řešení nemáme výhrad, u pětidveřové však čtvercem prochází hrana dveří a box tak bude nejspíš nutné instalovat více dozadu, aby bylo i s ním možné otevírat zadní dveře.
Nový je Defender i vevnitř. Puristický teréňák nemusí nutně znamenat holobyt uvnitř, i když tomu tak dosud většinou bylo. Moderní technologie dorazily už i do tohoto segmentu a v Land Roveru na nich nešetřili. Interiéru dominuje desetipalcový dotykový displej infotainmentu, na který jsme zvyklí z ostatních „civilnějších” modelů značky. Nechybí pohodlná kožená sedadla, hlasové ovládání, Apple CarPlay i Android Auto, stálé připojení k internetu, head-up displej, elektronické zpětné zrcátko, kamera nabízející pohled pod kola či skleněná panoramatická střecha. V tom už si expedici do nehostinných krajin dokážete představit, ne?
Pod kapotou najdeme poprvé v historii Defenderu motor s mild-hybridní techologií, která využívá 48 V baterii. Jedná se o benzinový šestiválec P6 Ingenium o objemu 3 litry a výkonu 294 kW (400 koní), který dosahuje v terénu tolik potřebného točivého momentu až 550 Nm. K dispozici bude ještě nehybridní benzinový čtyřválec o objemu 2 litry a výkonu 221 kW (300 koní) a dva dieselové čtyřválce D200 a D240 s dvěma turbodmychadly, přičemž čísla za písmenem „D” označují počet koní daného motoru. Všechny motorizace budou k dispozici výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Všechno tohle je pěkné, ale tím, co zajímá všechny fanoušky Defenderu a potenciální zákazníky, je, jak bude nový Defík schopný v terénu. To jsme zatím neměli šanci na vlastní kůži vyzkoušet, pánové z Land Roveru ale čiší sebevědomím. Krátké převisy kol slibují dobré nájezdové úhly (vpředu 38 stupňů, vzadu až 40 stupňů), brodivost je pak udávána až 90 centimetrů. V Land Roveru provedli s novým Defenderem údajně 62 tisíc testovacích jízd ve všech možných i nemožných podmínkách a z videí, která nám v centrále v Gaydonu pouštěli, se zdá, že Defender opravdu neztratil nic ze svých terénních schopností. Uvidíme, jak tomu bude ve skutečnosti.
Automobilka na nový Defender již přijímá objednávky, první vozy v pětidveřové variantě 110 by se měly k zákazníkům dostat na jaře příštího roku, třídveřová varianta 90 později v průběhu roku 2020. Devadesátka by na českém trhu měla začínat na 1 322 000 korunách, větší stodesítka na 1 479 000 Kč včetně DPH. V nabídce budou také čtyři lifestylové pakety – Explorer, Adventure, Urban a Country.