Článek
Honda Civic Type R je jednou z nejlepších a nejrychlejších předokolek na trhu, patří na špičku kategorie tzv. hothatchů. Vděčí za to extrémní mechaničnosti, vynikajícímu gripu a také tomu, že si zachovala alespoň trošku z atmosféry starých dobrých řidičských aut. Nám se ve videotestu současný Civic Type R hodně líbil. Jen design je lehce kontroverznější. Na trhu je zatím dva roky, což je relativně málo. Pokud mělo vůbec dojít k nějaké změně, očekávali jsme v roce 2018 jen faceliftovaný model.
Automobilka Honda však tvrdí, že v příštím roce přijde rovnou s novou generací modelu Civic, ze kterého bude vycházet i nejostřejší varianta. Jako první se samozřejmě představí v Americe a zřejmě o rok později přijde k nám do Evropy. Kolem nového modelu Civic Type R nedávno vyběhlo několik spekulací. Mluvilo se o pohonu všech kol, jako má nově například Ford Focus RS. Teď však promluvili zástupci automobilky a uvedli všechno na pravou míru.
Nová generace Hondy Civic Type R pohon všech kol mít nebude. Stále zůstane jako předokolka, stejně tak bude její pohonná jednotka vycházet ze stávajícího modelu. Na řadu ale přijde další vyladění přeplňovaného čtyřválce o objemu dvou litrů. Počítá se s tím, že by výkon mohl stoupnout až na 320 koní. Ještě aby ne, když Leon a Golf posilují v nejlepších variantách na 310 koní. Co je nejdůležitější? Civic Type R bude možné objednávat i s automatickou převodovkou. Přesněji půjde o bezestupňový automat CVT s plynule měnitelným převodem. Tady se počítá s prodejem především v USA a Asii. Naštěstí pro Evropany, jako základ zůstane manuální šestistupňová převodovka. Další pozitivní informací je, že ostrá verze Type R bude mít podstatně nižší těžiště než standardní Civic. Jediné co bohužel zůstane je kontroverznější design, který se z karosérie typu hatchback posunul do nepopsatelného mixu připomínající styl Volva V40.
Ikona Type R
Označení Type R je stejně ikonické, jako tři písmena GTI. Jde o nejvýkonnější varianty modelů Honda. Poprvé se toto označení objevilo v roce 1992 na supersportovním modelu NSX. Type R znamenalo použití vysokootáčkových motorů VTEC, nižší hmotnost a lepší podvozek. První Civic s tímto označením se na trhu objevil v roce 1997 a šlo o šestou generaci tohoto vozu.