Článek
Pokud chcete puristické, ručně postavené auto, máte překvapivě mnoho možností. Nejznámější jsou stavby typu Caterham, Ariel Atom, či český Kaipan. Nyní se k těmto jménům přidává další stroj, opět česká Sigma TN. Jedná se o dvousedadlový sportovní vůz s motorem před zadní nápravou a pohonem zadních kol. Má odhalený rám z chrommolybdenových trubek, lichoběžníkové nápravy a rozložení hmotnosti 40/60, tedy s větší vahou na zadní nápravě. Nechybí odpružení vinutými pružinami s typem pérování push-rod pro snížení neodpružených hmot a zároveň dosažení potřebné progresivity pérování.
Suchá hmotnost stroje činí jen 595 kg, tedy s řidičem a palivem to je dle evropských norem 705 kg, což je skvělá hodnota. Celé auto je přitom malinké, měří jen něco málo přes 3 metry. Karoserie, tedy alespoň to málo z ní, je kompozitová.
Vůz pohání dobře známý motor z dílen PSA, přeplňovaná šestnáctistovka THP o výkonu 155 až 270 koní v závislosti na použité specifikaci. Jednotka je spojena se šestistupňovým manuálem. Brzdy jsou čtyřpístkové na všech kolech a samozřejmě bez ABS či ESP, tak jak se na podobný vůz sluší a patří.
Koncem minulého roku byl vůz úspěšně homologován pro provoz na evropských silnicích, a to včetně emisních testů. Cena vozu bude jistě sdělena na individuální dotaz s přihlédnutím k použité specifikaci. Očekáváme, že s danými motory rozhodně nepůjde o pomalý vůz, naopak.