Hlavní obsah

Nový český sporťák Sigma TN smí na silnice, má až 270 koní!

Foto: Archiv Garáž.cz

Malosériový otevřený sportovní stroj pro okruhové dny a víkendové projížďky, to je Sigma TN, nový český automobil, který byl nedávno schválen pro provoz na pozemních komunikacích.

Článek

Pokud chcete puristické, ručně postavené auto, máte překvapivě mnoho možností. Nejznámější jsou stavby typu Caterham, Ariel Atom, či český Kaipan. Nyní se k těmto jménům přidává další stroj, opět česká Sigma TN. Jedná se o dvousedadlový sportovní vůz s motorem před zadní nápravou a pohonem zadních kol. Má odhalený rám z chrommolybdenových trubek, lichoběžníkové nápravy a rozložení hmotnosti 40/60, tedy s větší vahou na zadní nápravě. Nechybí odpružení vinutými pružinami s typem pérování push-rod pro snížení neodpružených hmot a zároveň dosažení potřebné progresivity pérování.

Foto: Archiv Garáž.cz

Suchá hmotnost stroje činí jen 595 kg, tedy s řidičem a palivem to je dle evropských norem 705 kg, což je skvělá hodnota. Celé auto je přitom malinké, měří jen něco málo přes 3 metry. Karoserie, tedy alespoň to málo z ní, je kompozitová.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vůz pohání dobře známý motor z dílen PSA, přeplňovaná šestnáctistovka THP o výkonu 155 až 270 koní v závislosti na použité specifikaci. Jednotka je spojena se šestistupňovým manuálem. Brzdy jsou čtyřpístkové na všech kolech a samozřejmě bez ABS či ESP, tak jak se na podobný vůz sluší a patří.

Foto: Archiv Garáž.cz

Koncem minulého roku byl vůz úspěšně homologován pro provoz na evropských silnicích, a to včetně emisních testů. Cena vozu bude jistě sdělena na individuální dotaz s přihlédnutím k použité specifikaci. Očekáváme, že s danými motory rozhodně nepůjde o pomalý vůz, naopak.

Načítám