Článek
Mercedes Geländewagen neboli jednoduše prostě třída G už je poměrně známá firma – prvně se začala vyrábět už na konci sedmdesátých let. Nicméně silnější ekvivalenty s výkonovou „kúrou“ od AMG se poprvé objevily až v letech devadesátých. A pokud jste si náhodou mysleli, že se tento tradiční off-road s dlouhou historií vyhne neposedným rukám úpravců, tak jste se šeredně pletli – a už vůbec to neplatí o zmíněné verzi AMG.
Pod kapotou současného Mercedesu-AMG G63 se ukrývá dobře známý 4,0l osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, zde naladěný na 430 kW, jak uvádí výrobce. Po našem jde o nějakých 585 koňských sil. Jen blázen by si myslel, že takový výkon není dostatečný, ale o tom tu už čtvrthodinu hovoříme, jak by řekl jeden z hlavních aktérů slavného českého filmu. Tuningové firmy prostě nevědí, kdy mají přestat.
A takto nějak se zrodil Brabus Rocket 900. Čtyřlitrová strojovna z Affalterbachu v sobě sice skrývá velký potenciál a mnohdy stačí jen „pohrát si“ s řídicí jednotkou motoru, ale v tomto případě bylo potřeba sáhnout i do motoru. Úpravce se sídlem v německém Bottropu tak zvýšil objem motoru na 4,5 litru, osadil jej většími turbodmychadly pro ještě drtivější zátah, namontovali novou klikovou hřídel pro větší chuť do otáček…
Jenže Horste, to ještě není vše! Kromě toho jsou tu také kované písty, kované ojnice, nové ventily, výkonnější palivové čerpadlo, sací potrubí, výfukové potrubí s většími svody a na závěr ještě výfuková klapka pro regulaci hluku – to aby sousedi neprskali, když to monstrum po ránu nastartujete.
Výsledkem je, že toto „vlastně ne tak úplně SUV“ je ve skutečnosti plnohodnotný teréňák, který za to zároveň umí pořádně vzít i na silnici. Nebo nedej bože na okruhu. Výkon 900 koní při 6 200 ot./min je nárůst o více než 300 koní oproti standardu, který už tak nedostatkem síly netrpí. Točivý moment byl potom zvýšen na 1 250 Nm od 2 900 ot./min, standardní G63 mělo tuto hodnotu omezenou na 1 050 newtonmetrů.
Jak jste si jistě všimli, nezůstalo však jen u technických úprav. V Brabusu osadili Rocket 900 kompletním rozšiřujícím bodykitem z předchozích modelů Widestar 700 a Widestar 800, což znamená nový přední i zadní nárazník, nástavce prahů, rozšíření blatníků, novou kapotu a samozřejmě větší otvory pro nasávání vzduchu. Vzhledem k dynamickým schopnostem tohoto maniaka Brabus „kosmetiku“ doplnil ještě o zcela účelný splitter předního nárazníku a zadní křídlo nad víkem kufru. Brabus Rocket 900 sice i přes drtivý výkon nemá zrovna tvary ideální pro vzlet, ale co kdyby, řekli si nejspíš v Brabusu.
Neměli bychom zapomenout také na fakt, že obouvá 24palcová kovaná kola s karbonovými kryty „Aero Discs“ pro minimalizaci turbulencí v oblasti kol, na která jako ulité pasují „papuče“ o rozměrech 295/30 vpředu a 355/25 vzadu. Bavit se tu o barvě je tak trochu irelevantní, protože tu vám v Brabusu udělají na přání. Takže pokud to má být barva vašeho oblíbeného hrnku na kávu – platí heslo „náš zákazník – náš pán“.
Zajímavé je, že i přes to, že byl Brabus Rocket 900 ještě snížen oproti standardu o 45 milimetrů a rozšířen, stále si ponechává své elektronicky uzamykatelné diferenciály, které člověk ocení zejména v terénu – ačkoliv silně pochybujeme o tom, že to kdy nějaký Rocket 900 bude potřebovat. I převodovka zůstává, tedy v tomto případě dobře známý devítistupňový automat 9G-Tronic.
A kolik že to stojí, udělat z opravdu rychlého teréňáku „terénní supersport“? Někteří úpravci si to nechávají pro sebe a stroze napíšou jen „cena na vyžádání“. Brabus se s tím nemaže – takže víme, že si máme připravit přesně 480 059 eur (přes 12 milionů korun). Ovšem pokud vám na něj ovšem chybí už jen posledních pár tisíc, raději si pospěšte – Brabus Rocket 900 vznikne v pouhých 25 exemplářích.