Hlavní obsah

Nový Aston Martin DBS Superleggera Volante je rychlý a sexy

Foto: Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera Volante

Aston Martin je známý tím, že staví jízdně velmi zdařilá a technicky velmi povedená auta. Jenomže ne každému se líbí. Dokonce jsme slyšeli i názor, že Aston je hezký jen za situace, když si dioptrik sundá brýle. Ovšem nový kabriolet DBS Superleggera Volante nejen, že nabídne parádní výkon, ale také dobře vypadá!

Článek

O tom, jaké auto je hezké, jaké je sexy a jaké vypadá dobře, můžeme vést dlouhé debaty a garantuji vám, že se nikdy nedobereme konce. Vždyť design je věcí tak moc subjektivní, že jen těžko budete hledat dva lidi, kteří se na něm shodnou. A je to moc dobře! Kdyby se všechno, ať už auta nebo třeba ženy, líbilo všem, je na světě velká nuda. Za sebe přiznávám, že vozy značky Aston Martin nepatří k těm podle mého designově zajímavým, ale také musím uznat, že nový kabriolet vyhlíží zatraceně dobře. Navíc, dle informací samotné značky, jde o nejrychlejší kabriolet, jaký kdy postavila.

Na první pohled je vidět, že kabriolet navazuje na DBS kupé, ale pro verzi bez střechy byla prý hodně přepracována aerodynamika celého vozu. Značka dokonce tvrdí, že ačkoliv s aerodynamikou mají kabriolety obecně celkem problém, novinka je schopna díky několika aerodynamickým vychytávkám generovat přítlak až 177 kilogramů, tedy jen o 3 kilogramy méně než verze s pevnou střechou. A když už jsme u střechy, ta je u DBS Superleggera Volante plátěná a složená z osmi vrstev. Díky nim nejen, že je odolná proti povětrnostním podmínkám, ale také umí plnit i tlumicí efekt. K jejímu natažení nebo naopak stažení je potřeba 14 sekund a tento úkon můžete provádět jak z interiéru pomocí ovladače, tak také pomocí klíče a dálkového ovládání. Kromě toho je na výběr z osmi různých barevných variací látky.

A konečně se dostáváme k tomu, co vás asi zajímá nejvíce. A tím je důvod, proč je DBS Superleggera Volante označováno za nejrychlejší kabriolet značky v historii. Pohání ho totiž přeplňovaná V12 o objemu 5,2 litru! Její výkon je 725 koní a točivý moment 900 Nm. To vše je přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF přenášeno výhradně na zadní kola. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne novinka za 3,6 sekundy, což je mimochodem jen o 0,2 sekundy horší čas než má tento model ve verzi kupé. Maximální rychlost se zastaví na hodnotě 340 km/h. Těchto zajímavých hodnot dosáhl Aston Martin mimo jiné i proto, že při stavbě kabrioletu sáhl opravdu ve velkém po pevném a přitom lehkém karbonu. Ten je hojně zastoupen jak v interiéru, tak na karoserii, například na předních sloupcích nebo zpětných zrcátkách.

Už asi tušíte, že si za tuhle letně laděnou parádu Aston Martin nechá dobře zaplatit. No, nemýlíte se. Cena ve Velké Británii startuje na 247 500 librách a v Německu na 295 100 eurech. V obou případech je to v přepočtu kolem 7,5 milionu korun.

Související témata:
Načítám