Hlavní obsah

Znovuzrozené Lamborghini Countach vypadá na silnici jako UFO

Foto: Lamborghini

Ať už ho vnímáte jako božské znovuzrození supersportovní ikony, nebo v něm vidíte jen hamižnou snahu automobilky vydělat na slavné minulosti, nemůžete novému Countachi upřít neskutečnou vizuální dramatičnost, kterou jasně připomíná půl století starý originál. Zvlášť teď, když si ho konečně můžeme prohlédnout na silnici.

Článek

Tohle nikdo nečekal. Když se u Lamborghini rozhodli oslavit padesáté narozeniny zrození ikonického supersportu Countach, který definoval charakter značky jako takové, nejen kompletním zrenovováním původního prototypu LP500, ale hlavně postavením moderní interpretace v limitované sérii, celý svět byl u vytržení!

Vždyť moderní Countach LPI800-4 z pera Mitji Borkerta, šéfdesignéra Lamborghini, vypadá podobně mimozemsky jako půl století starý, ale ani v nejmenším ne zastaralý Gandiniho originál, přitom má moderní základ Aventadoru doplněný hybridní pohonnou jednotkou ze Siánu FKP37 kombinující atmosférický V12 se supermoderním superkondenzátorem s celkovým výkonem mocných 800 koní. Díky tomu vystřelí na stovku za pouhých 2,8 sekundy, na dvoustovku za 8,6 sekundy a peláší až 353 km/h, to vše s brutálním soundtrackem vytočeného dvanáctiválce běsnícího přímo za vašimi zády. Prostě pravá divočina přesně v duchu Lamborghini.

Foto: Lamborghini

Novodobý Countach LPI 800-4 měl být poctou originálu. Mnohem rychlejší poctou…

Ale ne všichni byli tak nadšení. Jedni novému Countachi nedokázali odpustit, že jde jen o oprášení zastaralé platformy Aventadoru s astronomickou cenovkou 55 milionů korun (tedy více než pětinásobek ceny Aventadoru). Další zase reptali, že jen slepě vykrádá tehdy přelomový originál a nepřináší nic nového. Právě z tohoto důvodu se od projektu distancoval i sám maestro Gandini, designér původního Countache, který svůj umělecký podpis postavil na progresivním přístupu a posouvání hranic, ne obkreslování zaprášených projektů.

Foto: Lamborghini

Mitja Borkert představuje Marcellu Gandinimu svou vizi moderního Countache. Tehdy Gandini ještě nic nenamítal, později se od projektu raději distancoval

To však samozřejmě nijak nezabránilo tomu, že se po limitované sérii 112 kusů nového Countache jen zaprášilo – pro jeho majitele je to skvělá investiční příležitost (ostatně jako každý speciální model od prestižní automobilky) a také vkusný doplněk k původnímu Countachi, který většina z nich už má v garáži.

Ale když teď Lamborghini dokončilo první produkční verzi a nafotilo ji na běžné silnici vedle původního Countache, jen zíráme s otevřenou pusou na to koncentrované vizuální drama. Věříme, že vzpomínky na mírnou kontroverzi brzo odvane vítr a zůstane jen fascinace pozoruhodným projektem vzdávajícím hold ikoně z plakátů.

Načítám