Článek
Každý normální člověk si musí položit otázku, k čemu je taková značka na přání vlastně dobrá. Vzhledem k oblibě prominentních značek ve světě jde však pro jejího majitele o velmi dobrou investici –navíc, výtěžek z dražby jde běžně na charitu.
Mimo to jde také o nepopiratelnou prezentaci společenského postavení – okolí na první pohled zpozoruje, že majitel je důležitá nebo zámožná osoba. A s tím se pojí také třetí funkce prominentní SPZ – je to skvělá vstupenka do vybrané společnosti.
„Pamatuji si, že doma v Dubaji mě kdysi nechtěli pustit do hotelu Burdž al-Arab, protože jsem měl na autě příliš obyčejnou poznávací značku,“ prohlásil před časem podnikatel Saeed Abdul Ghaffar, majitel poznávací značky, na níž stojí pouze číslice 1 a která se v našem žebříčku nachází „až“ na dělené sedmé pozici.
Umístění | Text SPZ | Místo | Částka v USD |
---|---|---|---|
1. | MM | USA, Kalifornie | 24 300 000 |
2. | NEW YORK | USA, New York | 20 000 000 |
3. | F1 | VB, Londýn | 17 000 000 |
4. | P7 | SAE, Dubaj | 15 000 000 |
5. | AA9 | SAE, Dubaj | 10 000 000 |
6. | D5 | SAE, Dubaj | 9 600 000 |
7. | AA8 | SAE, Dubaj | 9 500 000 |
7. | 1 | SAE, Abú Zabí | 9 500 000 |
8. | 09 | SAE, Dubaj | 5 700 000 |
9. | 5 | SAE, Abú Zabí | 4 600 000 |
10. | 7 | SAE, Dubaj | 3 900 000 |
Máte v neoficiálním žebříčku nejdražších registračních značek světa svého favorita, kterého si dokážete představit i na svém voze, nebo byste byli originální a použili zcela jiné kombinace znaků? Kreativitě se meze nekladou – může to být cokoliv od rodného města přes iniciály či přezdívku své drahé polovičky až po výročí svatby. Máte zajímavý nápad? Podělte se s námi v komentářích!