Hlavní obsah

Značka, co skoro nikdo nezná, vyrábí auto, které zvládne pozoruhodný manévr. Tohle jsme u osobního vozu ještě neviděli

Foto: Denza

Čínská značka Denza, kterou z 90 procent vlastní automobilka BYD a z 10 % Mercedes-Benz, představila hodně zajímavou novinku. Kromě úchvatných parametrů zaujme navíc jedním neobvyklým „párty trikem“.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nový model Denza Z9 GT představuje auto typově podobné například Porsche Panamera Sport Turismo, jde tedy o velký a luxusní vůz, jehož karoserie stojí na pomezí sportovně střiženého hatchbacku a kombíku. Možná by se dal popsat také jako shooting brake.

Z9 GT je automobil 5 180 milimetrů dlouhý, 1 990 mm široký a 1 480 mm vysoký. Rozvor dosahuje 3 125 mm. Když už jsme zmínili praktičtější karosářskou verzi Panamery, můžeme dodat, že Denza je ještě o 128 mm delší, o 53 mm širší a 57 mm vyšší. Za designem údajně stojí Wolfgang Egger, který kdysi působil u Audi.

Na domácím trhu je Z9 GT k dispozici se dvěma motorizacemi - jako stoprocentní elektromobil a plug-in hybrid. Obě verze přitom nabízejí pozoruhodné parametry.

Plug-in hybrid spoléhá na kombinaci turbodmychadlem přeplňovaného zážehového dvoulitru o výkonu 152 kW a trojice elektromotorů. Jeden elektromotor se nachází vpředu, dva vzadu a jejich kombinovaný výkon dosahuje 640 kW. Celkový systémový výkon se podle čínských médií pohybuje okolo 1 000 koní a vůz prý s plnou nádrží a nabitým akumulátorem ujede až 1 100 km.

Také elektromobil dostal tři elektromotory, ty jsou však ještě silnější. Společně údajně dokáží vyvinout výkon až 710 kW. Není tedy divu, že i když Z9 GT váží skoro 2,9 tuny, zvládne akcelerovat z klidu na stovku za pouhé 3,4 sekundy. Za výraznou hmotností samozřejmě stojí zejména velký akumulátor. Jeho kapacitu neznáme, ale Denza udává dojezd 630 kilometrů podle čínského normovaného cyklu.

A přidat můžeme ještě jednu zajímavost - elektrický kombík prý zvládne losí test, tedy specifický vyhýbací manévr, rychlostí 93,6 km/h, což je mimořádné tempo.

Z9 GT se dále chlubí vzduchovým podvozkem a řízením zadní nápravy s velkým úhlem natočení kol - až 20 stupňů. Navíc přidává zajímavý trik v podobě schopnosti otočit se prakticky na místě. Představte si, jak se otáčí pásové vozidlo, takhle nějak manévr po aktivaci speciální funkce vypadá. Hezky vidět je na přiložených videích. Nás by jen zajímalo, jak ho snášejí pneumatiky.

Interiér pak na první pohled zaujme trojicí displejů, kromě digitálního přístrojového panelu a obrazovky infotainmentu má svůj displej také spolujezdec. A přičíst můžeme také obrazovky digitálních zpětných zrcátek.

Zákazníci se dále mohou těšit z přítomnosti hned dvou chladniček, jednu najdou vpředu, druhou vzadu. Přední lednice má objem 4 litry, umí chladit až do -6 stupňů Celsia a ohřívat až do 50° C. Zadní box pojme 10 litrů.

Další výbava zahrnuje například 50W bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, vyhřívaná a ventilovaná zadní sedadla s masážní funkcí nebo audiosystém Devialet.

A ještě jedna důležitá informace musí zaznít. Denza Z9 GT by měla zamířit také na evropský trh. Kdy se tak stane a kolik bude stát, ale zatím nevíme. Stejně tak netušíme, jestli dorazí s oběma motorizacemi.

Související témata:
Denza Z9
Načítám