Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Své o tom ví brazilský pilot Lucas di Grassi. Jeho jednoroční štace ve formuli 1 sice nebyla příliš úspěšná (roku 2010 nezískal s podprůměrným Virginem ani bod), v jiných soutěžích se mu však daří. Na svém kontě má mistrovský titul z formule E a rovněž nějaké stupně vítězů z vytrvalostních závodů WEC včetně slavného Le Mans.
Teď si ale pilot vyzkoušel trochu jinou disciplínu. Sedl za volant elektrického SUV-kupé Cupra Tavascan a vyzkoušel jeho schopnosti v náročných podmínkách švédského Laponska, kde teploty mohou klesat i pod pětatřicet stupňů Celsia.
„Mnoho let řídím automobily po celém světě, ale až nyní jsem poprvé řídil v tak extrémně mrazivých podmínkách,“ nechal se slyšet Brazilec, který dle vlastních slov nic podobného ještě nezažil.
A elektrická novinka ho na zamrzlém jezeře mile překvapila. „Byl jsem ohromen, jak snadno lze ovládat přetáčivost. Je to čtyřkolka, u které můžete bez obav využít veškerý výkon, abyste si na kluzkém povrchu zachovali kontrolu nad situací,“ komentoval svou jízdu di Grassi, který dnes reprezentuje Cupru v šampionátu formule E.
Testování ve Švédsku trvalo skoro půl roku a účastnilo se jej na 100 inženýrů z výzkumného a vývojového střediska Cupry. Elektrovůz najezdil přes 30 000 kilometrů, ve dne i v noci. To vše krátce předtím, než úvodní kusy poputují k prvním zákazníkům, včetně těch českých.
O dojezdu elektromobilu v mrazivých podmínkách se tisková zpráva nezmiňuje, pro nás však budou stejně klíčové informace z tuzemského prostředí. Cupra avizuje, že Tavascan zvládne až 550 kilometrů na jedno nabití, respektive 520 km v případě silnější čtyřkolky. Ta mimochodem disponuje systémovým výkonem 340 koní.