Hlavní obsah

Závodní kola na BMW, nebo novou fabii? Speciální ráfky přijdou na neskutečnou raketu

Foto: BMW

Je jasné, že když si pořídíte nového bavoráka od divize Motorsport, tak jeho nákup, provoz, ale i tuning bude něco stát. Jenže ve chvíli, kdy zatoužíte po závodních ráfcích s centrální maticí, vás možná přejde úsměv na rtech. Kvůli ceně… Ovšem nikoli kol samotných.

Článek

Standardně se kola s jednou centrální maticí objevují v motorsportu, protože umožňují rychlou výměnu za jiné. Namísto pěti šroubů kolo jistí jedna matice, která drží pevněji než zarezlé zadní brzdy hybridní toyoty jezdící výhradně po městě.

BMW tuto vychytávku ovšem nabízí i pro civilní modely, konkrétně pro BMW M2, BMW M3 a BMW M4. Jde o lehká kovaná kola v designu Y-spoke 963 M, kam patří obutí o rozměrech 275/35 ZR19 dopředu a 285/30 ZR20 dozadu.

Foto: BMW

Cena ráfků 963 M není tou nejdražší položkou…

Zní to docela pohodově, než zjistíte, co všechno ještě potřebujete dokoupit. Potom vás totiž cena ráfků bude trápit asi úplně nejméně. Ale protože máte pod čepicí, nepůjdete hned k dealerovi BMW nakupovat za plné ceny, ale mrknete se po renomovaných e-shopech. My to udělali v Německu a hlásíme, že finančně stejně vykrvácíte.

  • Kola samotná vyjdou okolo 25 000 Kč za ráfek R19 a 29 000 Kč za ráfek R20. To vše krát dva, takže jsme na 108 000 Kč.
  • Dále potřebujete matici samotnou, která se prodává za 8 400 Kč. Ale potřebujete čtyři, takže 33 600 Kč.
  • Vše se musí dotahovat speciálním momentovým klíčem, který stojí v přepočtu 35 000 Kč.
  • Nesmíte zapomenout na uvolňovací přípravek za 14 400 Kč.
  • Ještě do košíku přihoďte předepsanou hliníkovou pastu za 400 Kč a mazací tuk za 700 Kč.
  • Vrcholem je náhrada čtyř nových nábojů kol, což stojí skromných 263 400 Kč.

V mezisoučtu jste v tom jen za kola, náboje a nutné příslušenství za 455 500 Kč. Cena se v Česku může lišit kvůli DPH nebo jiné finanční politice prodejců. Že si vše necháte poslat levněji z Ameriky? Kdepak, tam jsme na podobných penězích (20 000 dolarů)…

Foto: BMW

V Německu vás celá sranda vyjde na zhruba 455 tisíc. Bez pneu, přezutí a senzorů.

Ale proč píšeme cenu kol v mezisoučtu? Protože vám ještě mohou chybět pořádné pneumatiky. Jedna značková prémiová sportovní pneu v rozměru 275/35 ZR19 vyjde asi na 6 000 Kč, zatímco v 285/30 ZR20 na nejméně 7 000 Kč. A to udělá celkem 26 000 Kč. Další 4 000 Kč zaplatíte za čtyři TPMS senzory, což vám celkovou sumičku krásně zakulatí na 30 000 Kč.

Práci v pneuservisu počítejte kvůli nízkoprofilovému obutí okolo 2 000 Kč, ale to už je zanedbatelná položka.

Foto: BMW

Každá sranda něco stojí, ale když chcete být za fešáka…

Pravda, tahle sranda není levná, ale na oplátku poskytne vašemu bavoráku čistý design jako u závodního auta a zároveň zvýší pohodlí i rychlost během sundávání kol.

Podle BMW jsou homologovaná kola i náboje k dispozici v omezeném množství, takže byste si s nákupem měli pospíšit. Zároveň připomeneme, že s koly a náboji kompatibilní BMW M2 začíná od 1,9 milionu korun, BMW M3 od 2,4 milionu korun a BMW M4 od lehce přes 2,4 milionu korun.

Načítám