Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Čínský Zeekr je mladá plně elektrická značka, která své vozy prozatím nabízí ve Švédsku a Nizozemsku, nicméně nám se přece jen podařilo jejich vlajkový model 001 ulovit na test, v němž jsme chválou nešetřili.
Aktuálně výrobce vytasil další pecku. Ke standardní desetileté garanci omezené na 200 000 km, což je samo o sobě hodně slušné, nabízí ještě 10 let servisování a 10letou konektivitu zdarma. To znamená, že jste po dobu deseti let krytí zárukou, za servisní práce nic neplatíte a automobilka za vás zatáhne i účty za permanentní připojení vozu k internetu.
To vše platí pro nové zákazníky v Evropě do konce dubna 2024 a vztahuje se na oba prodávané modely – shooting brake 001 a crossover X. Je tedy vidět, že se toho Zeekr nebojí, a navíc nabízí i slušné ceny.
Zeekr 001 s dojezdem 580 km na jedno nabití se totiž v Nizozemsku, kam si pro auto můžete zajet, prodává od 59 490 eur s tamní 21% DPH, což je na naše 1,5 milionu korun. Kompaktní SUV Zeekr X s dojezdem 445 km na jedno nabití pak stojí 42 490 eur s DPH, tedy necelých 1,1 milionu korun.
Výrobce tím chce nalákat nové klienty, tato pobídka 10 + 10 + 10 je dalším zákaznickým argumentem. Takže by se možná evropští výrobci měli zamyslet nad tím, jak by měl vypadat dnešní garanční standard, zejména pak u elektrických aut, která si svoji cestu k lidem ze střední a východní Evropy hledají, snad mimo Tesly, zatím poměrně těžko.