Hlavní obsah

Vypadá jako Jeep Wrangler, ale je to Mahindra Thar Roxx. Ve své domovině se navíc prodává za vyloženě směšnou cenu

Foto: Mahindra

V Indii se totiž licenčně vyráběly Jeepy Willys, takže to v zemi tak nějak zůstalo.

Ačkoli indická Mahindra nebyla na evropském trhu úspěšná, nelze jí upřít, že by v portfoliu neměla několik zajímavých modelů. Nejnověji jde o čtyřdvéřový klon Jeepu Wrangler nazvaný Thar Roxx, který slibuje vlastnosti pravověrného off-roadu, ale cestovní komfort hodný moderního SUV.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Mahindra ukázala druhou generaci svého klonu Jeepu Wrangler už v roce 2020, nicméně šlo pouze o krátké provedení. Nyní výrobce představil dlouhou variantu se čtyřmi dveřmi a k názvu Thar přidal ještě přídomek Roxx.

Vůz na délku měří 4 428 mm, je široký 1 870 mm, vysoký 1 923 mm a má rozvor natažený na 2 850 mm. V celkovém srovnání je indický „wrangler“ o 357 mm kratší než originální jeep.

Dlouhý Roxx každopádně nabídne mimo páru dveří navíc a protažené zádi například přepracovanou masku chladiče se šesti lamelami (jeepy jich mají sedm), upravené nárazníky a diodová světla s pozměněnou grafikou.

Výrobce používá dvoubarevné lakování vyvolávající iluzi demontovatelné střechy, ovšem ta je u Tharu Roxx napevno. Off-roadový model navíc přijíždí na 18palcových nebo 19palcových discích, které nosí komfortní balonové pneumatiky.

Foto: Mahindra

Odnímatelná střecha u prodlouženého modelu chybí.

Interiér převzal Roxx z krátkého Tharu, ovšem podle výrobce disponuje vylepšenými materiály, protihlukovou izolací a je praktičtější.

Standardem pro střední a vyšší výbavy je 10,25palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový displej infosystému, zatímco vrcholný model vás bude hýčkat ventilovanými sedadly, klimatizovanou odkládací schránkou, panoramatickým střešním oknem, bezdrátovou nabíječkou mobilů a prémiovým audiem Harman Kardon s devíti reproduktory.

Přestože indické modely všeobecně neplatí za příliš bezpečné, stejně tak indické silnice, přijíždí Thar Roxx se šesti airbagy, nabízí 10 bezpečnostních systémů včetně autonomního řízení druhé úrovně a zcela nový žebřinový rám slibující kultivovanost srovnatelnou s SUV Mahindra XUV700.

Indický jeep s přední nezávisle zavěšenou nápravou a zadní tuhou má dvě neelektrifikované pohonné jednotky. První je dvoulitrový turbobenzin o výkonu 177 koní a točivém momentu 380 Nm, zatímco jeho pohonný bratr spaluje naftu, má objem 2,2 litru, výkon 175 koní a sílu 370 Nm.

Díky volitelnému pohonu 4 × 4 můžete točivý moment poslat buď na zadní, nebo na všechna čtyři kola. A to skrze šestirychlostní manuál či šestirychlostní automat Aisin.

Do terénu je vozidlo vybaveno elektronickými uzávěrkami diferenciálů, off-roadovými jízdními režimy, nájezdovým úhlem 41,7 stupně a brodivostí až 650 mm.

Cenově Mahindra Thar Roxx určená pro indický trh vychází až komicky. Základní benzinová zadokolka s manuálem stojí v přepočtu 350 000 Kč, zatímco vrcholný turbodiesel 4 × 4 vyjde na 550 000 Kč. Prodej bude zahájen na začátku října.

Načítám