Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Vychází ze silničního modelu P72, který se má začít vyrábět už letos, nabídne atmosférický 6,2litrový dvanáctiválec točící až 12 300 otáček za minutu, jmenuje se De Tomaso P900 a je určen výhradně na závodní okruhy.
Už jenom samotný vzhled supersportu P900 je dechberoucí, nicméně když se podíváte na jeho zakroucený výfukový systém, objevíte něco úchvatného. Vždyť jde o umělecké dílo, které vypadá, jako by jej navrhl věhlasný umělec a vynálezce Leonardo da Vinci.
Není sice známé, z jakého materiálu je výfuk vyroben, ale vzhledem k ceně vozu pohybující se okolo 70 milionů korun tipujeme titanium nebo inconel, což je vysoce odolná slitina na bázi niklu a chromu.
Společnost De Tomaso při debutu P900 v roce 2022 uvedla, že si zákazníci budou moci tento vůz objednat buď s předmětným 6,2litrovým dvanáctiválcem vyrobeným německou firmou Capricorn, nebo s desetiválcem z Benettonu B197, monopostu formule 1 z roku 1997. Poslední prezentace automobilky ovšem naznačuje, že ve hře zůstal už jenom vidlicový dvanáctiválec o hmotnosti pouhých 220 kg a výkonu 900 koní.
Každopádně P900 s tímhle spletitým výfukem a zážehovým motorem V12 má vážit bez náplní a řidiče 900 kg, spalovat syntetické palivo a posílat veškerou sílu na zadní kola skrze sekvenční převodovku Xtrac.
Italský výrobce plně představí dvoumístný okruhový model P900 letos v létě a slibuje zážitek srovnatelný s vrcholovými speciály pro závody v Le Mans, vysokou designovou eleganci, sofistikovanost a oslnivý výkon. Navíc vznikne jen 18 kusů, čímž bude P900 ještě exkluzivnější než P72, kterých má vzniknout rovných 72.