Hlavní obsah

Výfuk jako od da Vinciho: Italský supersport je umělecké dílo až po nejmenší detail

Foto: De Tomaso

Není tajemstvím, že si automobilka Pagani pro vývoj svých určitých modelů přizvala ke spolupráci například Yamahu, a to proto, aby výfuk vozů nejen skvěle vypadal, ale i zněl. To ovšem není nic proti tomu, co předvedli další Italové, konkrétně značka De Tomaso. Výfuk jejich posledního supersportu totiž vypadá, jako by jej stvořil Leonardo da Vinci!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Vychází ze silničního modelu P72, který se má začít vyrábět už letos, nabídne atmosférický 6,2litrový dvanáctiválec točící až 12 300 otáček za minutu, jmenuje se De Tomaso P900 a je určen výhradně na závodní okruhy.

Už jenom samotný vzhled supersportu P900 je dechberoucí, nicméně když se podíváte na jeho zakroucený výfukový systém, objevíte něco úchvatného. Vždyť jde o umělecké dílo, které vypadá, jako by jej navrhl věhlasný umělec a vynálezce Leonardo da Vinci.

Foto: De Tomaso

Výfuk je umělecky tvarovaný a též pekelně drahý.

Není sice známé, z jakého materiálu je výfuk vyroben, ale vzhledem k ceně vozu pohybující se okolo 70 milionů korun tipujeme titanium nebo inconel, což je vysoce odolná slitina na bázi niklu a chromu.

Společnost De Tomaso při debutu P900 v roce 2022 uvedla, že si zákazníci budou moci tento vůz objednat buď s předmětným 6,2litrovým dvanáctiválcem vyrobeným německou firmou Capricorn, nebo s desetiválcem z Benettonu B197, monopostu formule 1 z roku 1997. Poslední prezentace automobilky ovšem naznačuje, že ve hře zůstal už jenom vidlicový dvanáctiválec o hmotnosti pouhých 220 kg a výkonu 900 koní.

Foto: De Tomaso

Výfuková soustava je napojena na unikátní motor V12.

Každopádně P900 s tímhle spletitým výfukem a zážehovým motorem V12 má vážit bez náplní a řidiče 900 kg, spalovat syntetické palivo a posílat veškerou sílu na zadní kola skrze sekvenční převodovku Xtrac.

Italský výrobce plně představí dvoumístný okruhový model P900 letos v létě a slibuje zážitek srovnatelný s vrcholovými speciály pro závody v Le Mans, vysokou designovou eleganci, sofistikovanost a oslnivý výkon. Navíc vznikne jen 18 kusů, čímž bude P900 ještě exkluzivnější než P72, kterých má vzniknout rovných 72.

Načítám