Článek
Ačkoli je sedmá generace Transporteru postavená na bázi Fordu Transit Custom, Volkswagen podle svých slov modelu vetkl DNA jeho šesti předchůdců.
Nástupce Transporteru T6.1 si tak zachovává klasické dodávkové tvary, byť tedy kopíruje linie Fordu, ačkoli typickou podokenní linii si pracovní Volkswagen nenechal vzít, což kvitujeme.
V masce chladiče lze prý vidět odkaz na T5, zatímco v protažených předních lampách se ukrývá Transporter 6.1. Kromě designového jazyka použitého u současného Multivanu nebo elektrického ID.Buzz se též můžeme těšit na ikonickou designovou čistotu typickou pro původní T1.
Automobil s délkou 5 050 mm či 5 450 mm obouvá ráfky o velikostech 16, 17 nebo 19 palců (ty se jmenují „Indianapolis“), které budou patřit k vzhledově nejatraktivnějším, a to i kvůli leštěným okrajům.
Pro dodávkáře je jistě potěšující zachované umístění víčka palivové nádrže v B-sloupku, takže klasicky tam, kde jsou zvyklí. Nabíjecí zásuvka pro plug-in hybrid nebo elektromobil se nachází pod pravým světlometem. Nutno dodat, že obdobné řešení zvolil i Mercedes-Benz u minivanu EQV. Jednoduše proto, že je to praktické.
Vzadu se máme těšit na čistý design a buď výklopné, nebo křídlové zadní dveře s nakládací hranou vysokou 575 mm nebo 638 mm. Tvar „C“ zadních svítilen je protažený, opět lemovaný ozdobnými liniemi.
Volkswagen Transporter T7 se už v Evropě prodává v ceně od 36 780 eur bez DPH, což dělá na koruny asi 909 000 Kč bez DPH, tedy bezmála 1,1 milionu korun s DPH. V Česku by se T7 měla oficiálně představit v druhé polovině letošního roku, zahájení prodeje je následně plánováno na první čtvrtletí roku 2025.