Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Už dříve představený Volkswagen ID.7 GTX Tourer (kombi) a svěží ID.7 GTX fastback rovnou zaujaly pozici nejvýkonnějších elektromobilů značky, jelikož nabízí stádo 340 koní (250 kW) a zrychlení z nuly na sto za 5,4 sekundy u fastbacku a 5,5 sekundy u kombíku.
Modely ID.7 GTX s pohonem všech čtyř kol mají dva elektrické motory, po jednom na každé nápravě, a čerpají energii z trakčního akumulátoru o celkové kapacitě 91 kWh, z nichž využitelných je 86 kWh. Výsledkem je papírový dojezd na jedno nabití v optimálních podmínkách až 595 km u fastbacku a 584 km u kombi.
Trakční akumulátor modelů ID.7 GTX lze nabíjet na rychlonabíjecích stanicích (DC) výkonem až 200 kW, přičemž výrobce slibuje nejrychlejší nabití opět v optimálních podmínkách z 10 na 80 % za 26 minut.
Vozy se kromě karoserie liší ještě zavazadlovým prostorem, kdy Tourer v pětimístné konfiguraci nabídne objem 605 litrů, zatímco fastback 532 litrů. Tedy oproti standardním variantám ID.7 žádná změna.
Jelikož se GTX ID.7 řadí na vrchol nabídky, odpovídá tomu kromě sportovního bodykitu i bohatší standardní výbava, ke které patří například specifická 20palcová litá kola, Matrix LED světlomety, vyhřívaná sportovní sedadla s červeným prošíváním, multifunkční volant s červeným středovým panelem, ambientní (prostorové) osvětlení o 30 barvách, head-up displej s rozšířenou realitou, konektivita Apple CarPlay a Android Auto, umělá inteligence ChatGPT, dvouzónová automatická klimatizace nebo volitelná technologie dálkového parkování pomocí chytrého mobilu.
Pokud byste ovšem šli spíše po dlouhém dojezdu, Volkswagen nově zastavěl trakční akumulátor 86 kWh i do standardních modelů ID.7 Pro S, kdy kombík ujede v optimálních podmínkách až 690 km na jedno nabití, zatímco fastback dokonce 709 km.
Volkswagen ID.7 GTX fastback se už prodává v Německu za cenu od 63 155 eur včetně DPH, což dělá v přepočtu na koruny 1,55 milionu, zatímco Volkswagen ID.7 GTX Tourer stojí od 63 955 eur, což je na naše 1,57 milionu korun. České ceny zatím nejsou známy, nicméně očekává se, že budou podobné těm německým, přičemž rozdíl bude tvořit hlavně daň z přidané hodnoty.