Článek
Volkswagen Teramont Pro si představte jako takřka 5,2 metru dlouhé SUV s šířkou bezmála 2 metry a výškou skoro 1,8 metru. Už jen na základě toho je jasné, že jde o větší model než 4,8 metru dlouhý evropský Touareg.
Velikán sloužící jako předobraz v Americe očekávaného Volkswagenu Atlas (jde de facto o stejná auta) se představil v Číně. Díváte se tedy na takový Touareg v rodinném maxi balení s muskulárním nárazníkem, jemuž dominují dvouřadá diodová světla vpředu a sdružené lampy vzadu.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_oW_A/kObgaqJNMnujDq0QCYSYJS/6817/vw-teramont-pro-cina-atlas.jpeg?fl=cro,0,0,1920,1080%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Čínský Volkswagen Teramont Pro je předobrazem pro nový Volkswagen Atlas pro Ameriku.
Skladba sedmimístného interiéru a palubní desky pak odpovídá současným volkswagenům, nicméně nechybí pro Čínu tolik oblíbený displej spolujezdce. Uspořádání míst je 2 + 3 + 2, posádka nepřijde ani o stylové ambientní osvětlení.
Teramont Pro sází na jedinou pohonnou jednotku, a to na vylepšený zážehový dvoulitrový čtyřválec nazvaný EA888 Evo5. Je emisně čistější než jeho předchůdce a má zesílené pohyblivé komponenty, například klikovku.
Z hlediska výkonu nabídne 200 kW (272 koní) a točivý moment 400 Nm posílaný skrze sedmirychlostní automatickou převodovku DSG na všechna čtyři kola. Pro vyšší komfort přidal výrobce ještě adaptivní podvozek, techniku poloautonomního řízení nebo chytré couvací světlomety zobrazující navigační šipky.
Do Evropy se Teramont Pro neboli Atlas oficiálně nepodívá, ačkoli jsme ho zde v minulé generaci potkali na podivných značkách. Neznamená to však, že jej k nám nedostanete. Firmy zabývající se individuálním dovozem to dokážou, jen to bude stát něco navíc a servis nebo díly neseženete na každém rohu.