Hlavní obsah

Sympaťák od Volkswagenu v nových verzích. Zajímavá bude nejdostupnější varianta, sportovní verze zase dostala prodloužený rozvor

Foto: Volkswagen

Německý Volkswagen rozšiřuje rodinu svého elektrického MPV ID. Buzz o nové členy. Automobilka si připravila nové základní varianty i divoké vlajkové lodě. Pracovní provedení Cargo navíc dostalo techniku, díky které utáhne těžší přívěs než dosud.

Článek

Modelová řada ID. Buzz vítá nové členy. Role základních variant se ujímají modely nazvané Freestyle a Pure. Oba nabízí zadní elektromotor o výkonu 170 koní, který čerpá energii z trakčního akumulátoru o kapacitě 59 kWh. Díky tomu vozy ujedou na jedno nabití cca 330 km v optimálních podmínkách a nabijete je výkonem nejvýše 165 kW.

Pětimístný ID. Buzz Freestyle standardně dodávaný v bílé barvě charakterizují černé polepy ve spodní části dveří, tmavé nárazníky a 18palcová kola se stříbrnými ozdobnými kryty. Vyšší výbava Pure přebírá několik prvků z vrcholovějších výbav Pro, například automatickou klimu, sklopné stolky na opěradlech předních sedadel nebo diodové světlomety.

Pracovní varianta Cargo se dočkala pohonu všech čtyř kol s celkovým výkonem 340 koní, což z ní dělá nejvýkonnějšího továrního pracanta značky. Díky trakčnímu akumulátoru s kapacitou 79 kWh ujede tahle dodávka 4 × 4 na jedno nabití až 432 km a nabijete ji výkonem nejvýše 185 kW. Proti 286koňové zadokolce ID. Buzz Cargo se zvýšila hodnota pro tažení přívěsů, a to z 1 200 kilogramů na 1 800 kilogramů.

Vrcholné provedení GTX naladěné na 340 koní se dočkalo konfigurace s prodlouženým rozvorem. To v praxi znamená zástavbu akumulátoru s kapacitou 86 kWh (s možností nabíjení výkonem až 200 kW) umožňující dojezd na jedno nabití až 475 km, zrychlení z nuly na sto za 6,5 ​​sekundy a možnost tažení přívěsu o hmotnosti 1 600 kg.

Buzz se standardním rozvorem disponuje trakčním akumulátorem 79 kWh (nabíjecí výkon až 185 kW), což mu umožňuje dojezd až 423 km, zrychlení z nuly na sto za 6,1 sekundy, nebo tažnou kapacitu 1 800 kg.

Ceny nových variant pro český trh zatím nebyly oznámeny, nicméně určitou představu si můžeme udělat z těch německých včetně tamní 19% DPH. Základní ID. Buzz Freestyle stojí 49 998 eur (1 258 587 Kč), zatímco vybavenější Pure 54 127 eur (1 362 525 Kč). Pracovní Cargo 4 × 4 stojí s německou daní 59 922 eur (1 508 401 Kč), vrcholné GTX 73 102 eur (1 840 178 Kč) se standardním rozvorem a 74 928 eur (1 886 143 Kč) s prodlouženým.

Načítám