Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Bentley nejsou masově prodávaná auta, nýbrž skvosty pro „horních 10 000“, a to jednomu z nejošklivějších modelů světa navzdory. Řeč je pochopitelně o SUV Bentayga, na jehož karoserii se mimochodem podílela i jedna česká firma.
Zkraje roku 2018 byl chlapík jménem Adrian Hallmark jmenován předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Bentley. A to byl krok správným směrem, protože během jeho funkčního období se prodeje značky prudce zvýšily (z nějakých 10 na současných 15 tisíc aut ročně) – a to i přes ty těžké covidové roky plné krizí, které automobilka (na rozdíl od ostatních značek) překonala s překvapivou lehkostí.
61letý Hallmark se ovšem rozhodl britskou značku pod křídly koncernu Volkswagen opustit s okamžitou platností, jelikož bude nejpozději v říjnu letošního roku jmenován šéfem značky Aston Martin, odkud se brzy odporoučí do důchodu současný šéf Astonu, 78letý Amedeo Felisa. Hallmark se tak stane třetím ředitelem Astonu jmenovaným za čtyři roky (před Felisou značku vedl Tobias Moers, před ním pak Andy Palmer).
Bentley zatím jméno nového šéfa nezveřejnilo, protože ho prostě nezná. Odchod Hallmarka byl totiž pro všechny zúčastněné naprosto nečekaný.
Bývalý šéf Bentley dokázal ještě prosadit odložení prvního elektromobilu Bentley na rok 2026 a také zajistil odložení přechodu na čistě elektrický pohon až v roce 2033.
Přestože je odchod Hallmarka nečekaný, tak pro britský Aston Martin půjde možná o spásu, protože jeho šéf jde do důchodu a pro nastupující dobu elektrickou, která je momentálně (ne)stabilní asi jako nitroglycerin, bude potřeba zkušený šéf, jenž podnikne správné kroky. Totiž EU může ve finále předepisovat ledacos, ale silné argumenty (čtěte tučná konta) mají ve finále jen a pouze koncoví zákazníci.