Hlavní obsah

V Indii vyrábí kopii Mercedesu G, teď prošla Gurkha modernizací. Má zajímavou českou stopu

Foto: Force Motors

Indická automobilka Force Motors ukázala modernizované provedení své modelové řady Gurkha, která se po faceliftu rozrostla o pětidveřovou variantu. Off-road inspirovaný ikonickou třídou G od Mercedesu navíc sází na pohonnou jednotku téže značky, nicméně pokud toužíte po čisté elektrice, nemusíte pro ni chodit daleko.

Článek

Znáte Force Motors? Pravděpodobně ne, jelikož jde o indickou automobilku, která se proslavila modelovou řadou Gurkha, což je bezostyšná kopie Mercedesu-Benz třídy G.

Nyní tento výrobce představuje modernizované provedení čtvrté generace Gurkhy, u níž se vůbec poprvé objevuje pětidveřová karoserie. Ta je stejně jako její třídveřová předloha hranatá, nicméně s celkovou délkou 4 390  mm se natáhla o 425 mm. Zvětšil se i rozvor náprav, a to z původních 2 400 mm na 2 825 mm.

Obě varianty se vyznačují kulatými LED lampami, nelakovanými nárazníky a plastovým rozšířením blatníků. Světlá výška vozů činí 233 mm, továrně mohou být vybaveny šnorchlem, žebříkem či zahrádkou, přičemž drsnost modelů podtrhují 18palcová litá kola s terénním obutím.

Foto: Force Motors

Force Gurkha po faceliftu nabídne třídveřovou a pětidveřovou karoserii.

Uvnitř vozů postavených na žebřinovém rámu se nachází zvětšený 9palcový centrální displej infosystému, který nabídne kompatibilitu Apple CarPlay / Android Auto. Po modernizaci přibyl též digitální přístrojový štít, nicméně s velmi jednoduchou grafikou.

Celkový design interiéru ovšem zůstává kvůli ceně vysoce plastový (tvrdé plasty), byť výrobce tvrdí, že faceliftovaná řada Gurkha obdržela na dotek měkčí palubní desku. Pětidvéřko navíc nabídne až sedm míst k sezení, a to díky zastavěné třetí řadě sedadel.

Foto: Force Motors

Kabina je klasicky celoplastová.

Možná se ptáte na bezpečnost, kterou zde v omezené míře také najdete. Konkrétně se dočkáte dvou airbagů, bezpečnostních pásů, systému ABS a couvací kamery.

Výhradní pohonnou jednotkou těchto off-roadů je 2,6litrový vznětový čtyřválec Mercedes-Benz s výkonem 140 koní a točivým momentem 320 Nm, který putuje skrze pětirychlostní manuál na obě uzamykatelné nápravy opatřené víceprvkovým zavěšením kol.

Jestliže by vás zlákala elektrická verze s dojezdem až 240 km na jedno nabití, tak Gurkha v provedení před modernizací se u nás vyrábí jako Spartan druhé generace, za nímž stojí plzeňská automobilka MW Motors. Bateriově poháněný off-road se nicméně zatím prodává jen ve Velké Británii, pro zbytek Evropy je debut plánován na příští rok.

Každopádně indický off-road Force Gurkha s dostupnou pětidveřovou karoserií už brzy vstoupí na domácí trh za předpokládanou cenu v přepočtu okolo 450 až 470 tisíc korun (kdyby se prodával v EU, stál by klidně dvojnásob). Pokud byste zatoužili po elektrickém Spartanu 2, pak si připravte více než 1,3 milionu korun. A kdyby vám tento model nevyhovoval, pak se poohlédněte po menším Suzuki Jimny s pěti dveřmi (963 tisíc korun v Polsku) nebo po konstrukčně staré pětidveřové Nivě od Lady (600 tisíc korun).

Související témata:
Force Gurkha
Načítám