Článek
To, co vidíte, není nějaký nedokončený prototyp, ale pojízdná laboratoř Hyundai s názvem RN24. Tyhle splašené trubky totiž slouží a budou sloužit pro testování technologií pro motorsport i elektrifikovaná sériová vozidla divize Hyundai N.
Když inženýři vozidlo tvořili, chtěli dostat co nejvýkonnější pohonné ústrojí do co nejmenšího balíčku. Postavili proto trubkový skelet, osadili jej křídlem ze závodní série Hyundai TCR, dali mu podvozek inspirovaný mistrovstvím světa v rallye a do něj zastavěli 650koňové hnací ústrojí z Ioniqu 5 N i jeho 84kWh baterii. Výsledkem je zrychlení z nuly na sto pod 3,4 sekundy a maximálka 240 km/h.
Technologie uvnitř RN24 umožňují řidiči nastavit si výkon, citlivost zrychlení a rekuperačního brzdění a vyvážení výkonu pomocí tlačítek na volantu. A to jsou funkce podobné těm, které mají současné vozy Hyundai WRC.
Automobil rovněž disponuje rallyovým režimem, který dělí točivý moment na obě nápravy podle vzoru závodního speciálu i20N Rally 1. Dále tu najdete elektrickou ruční brzdu pro smyky nebo vylepšený zvukový generátor z Ioniqu 5 N se dvěma reproduktory umístěnými v zadních blatnících.
Navzdory různým odlehčením auto stále váží 1 880 kg, což je ale pořád o 350 kg méně než sériový Hyundai Ioniq 5. Na druhou stranu pokud má tahle divočina předpovídat budoucnost N splašených Korejců, pak se fakt těšíme. To bude jízda!