Hlavní obsah

Toyota Camry pro náročné má po druhém faceliftu. Lexus ES opisoval od populárního SUV, možná dorazí i k nám

Foto: Lexus

Sedmá generace Lexusu ES má po faceliftu. Moment, ten už přece byl v roce 2021? Máte pravdu. V pořadí jde totiž o druhou modernizaci, která přináší drobné změny uvnitř i zvenčí. Zatím jen pro jeden trh, ale je dost možné, že se svěží provedení dostane i k nám.

Článek

Prémiová divize Toyoty jménem Lexus podruhé omladila svůj sedan ES, luxusního sourozence modelu Camry. Facelift 2024 představený v Číně ukázal lehce přepracovanou příď s novými světlomety a jinou maskou chladiče, které kopírují design populárního SUV Lexus RX.

Zadní svítilny s novou grafikou jsou spojeny světelnou lištou, ale tím významnější úpravy exteriéru končí.

Uvnitř se hlavním prvkem faceliftu stal velký 14palcový informační systém převzatý z RX, který nahradil dosavadní 12,3 palcovou obrazovku. Nechybí tak ani otočné knoflíky pro regulaci audia i klimatu.

Foto: Lexus

Uvnitř přibyla větší obrazovka infosystému známá z RX.

Kromě toho v kabině najdete vylepšený volič převodovky, vyladěné hlasové ovládání a nové možnosti čalounění nebo dekorací interiéru.

V rámci motorizací se žádné změny neudály. Základní sedan ES 200 přijíždí vybavený atmosférickým dvoulitrem o výkonu 173 koní, zatímco ES 300h má pod kapotou samonabíjecí hybridní „dvouapůllitr“ s jedním elektromotorem a výkonem 217,5 koně. Obě konfigurace jsou předokolky a obě mají automatickou převodovku.

Protože byl podruhé omlazený Lexus ES představen v Číně, kde věci běží trochu rychleji, už dorazil do tamních dealerství za základní cenu v přepočtu od 994 tisíc korun a za 1,6 milionu za nejvyšší výbavu v hybridu.

Sedmý Lexus ES v této podobě tak nejspíš zamíří i na ostatní trhy včetně evropského, což by mohlo jeho modelovu životnost o pár let prodloužit. Patentové přihlášky automobilky ovšem naznačují, že pracuje na nové generaci nebo plně elektrickém modelu. Ale na to si nejspíš budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Načítám