Článek
Voyah Dreamer (u nás Dream) Private Customized vychází ze standardního provedení, ovšem nabídne dvoubarevnou karoserii složenou buď z fialovo-bílé, nebo zlato-černé kombinace. Navíc má tohle privátní čínské MPV opulentnější čelní masku s chromovými pruhy a specifické 20palcové disky.
Jak už samotný název vozu s rozměry 5 315 × 1 985 × 1 800 mm napovídá, jde o edici, kde si může poroučet zákazník, a to zejména v interiéru.
Konkrétně jde o vnitřní materiály, typ střechy (včetně typu hvězdná obloha), kožené čalounění (jemné telecí) a nejrůznější barevné kombinace. Výběr se následně odrazí ve čtyřmístné kabině osazené zadními kapitánskými křesly, z nichž bude šťastný novopečený majitel moci obsluhovat palubní zábavní systém, poslouchat muziku skrze výsuvné reproduktory nebo si sáhnout do lednice pro lahev vychlazeného šampaňského.
Vpředu, kde bude nejspíš sedět váš řidič, pak pracují tři 12,3palcové obrazovky (budíky, centrální infosystém, spolujezdcův infosystém) s procesorem Qualcomm Snapdragon a podporou Huawei's HiCar, což je čínský derivát Apple CarPlay / Android Auto.
Model z říše aut snů přijíždí jakožto plug-in hybrid, jehož pohonná soustava zahrnuje přeplňovanou čtyřválcovou zážehovou patnáctistovku o 150 koních a 220 Nm síly, která spolupracuje s předním (204 koní) a zadním elektromotorem (217,5 koně), což ve finále znamená kombinovaný výkon 571 koňských sil a točivý moment 840 Nm.
Z nuly na sto se vůz dostane za 5,9 sekundy, zatímco normovaná spotřeba činí 5,26 litru na sto kilometrů. Voyah Dreamer Private Customized disponuje ternárním trakčním akumulátorem s kapacitou 43 kWh, což mu má podle čínské optimistické normy CLTC vystačit na 236 km čistě elektrického a 1 231 km kombinovaného dojezdu.
Přepočteme-li hodnoty z CLTC na naše evropské WLTP, vyjde nám elektrický dojezd 182 km a ten kombinovaný 947 km. Dreamer disponuje rychlodobíjením, takže v optimálních podmínkách slibuje načerpání energie z 20 na 80 % za půl hodiny.
Kromě toho je luxusní MPV vybaveno 23 senzory pro systém pokročilého autonomního asistenčního řízení úrovně 2.5 a také má řadu asistenčních funkcí včetně aktivního nočního vidění nebo dálkového parkování.
Voyah bude!
Luxusní značka Voyah (v Číně se jmenuje Lantu) v České republice plánuje růst, protože už brzy se k SUV Free a MPV Dream přidá ještě plug-in hybridní sedan Passion (v překladu vášeň), který má délku pět metrů a třímetrový rozvor. Půjde tak o přímou konkurenci například francouzskému plug-in hybridu DS 9, Mercedesu třídy E nebo BMW řady 5.
A to není všechno, protože se dočkáme rovněž středně velkého elektrického SUV Voyah Zhiyin o rozměrech 4 725 × 1 900 × 1653 mm a s rozvorem náprav 2 900 mm. Cenově má být tento model posazený níže nežli větší Free, takže u nás bude stát pod 1,4 milionu korun. Na internetu jdou zatím najít jen uniklé studiové snímky, nicméně nám se podařilo sehnat jeden reálný.
Hlavní konkurencí Voyahu Dreamer Private Customized doma (tedy v Číně) jsou neméně luxusní modely Denza D9 Pioneer Edition a Zeekr 009 Glory Edition, zatímco v Evropě by se proti autu mohl postavit Lexus LM nebo k Zeekru sesterské Volvo EM90.
Voyah Dreamer jako takový se pak vloni stal 192. nejprodávanějším autem v Číně s počtem 26 518 kusů, přímá konkurence Denza však udala 127 840 luxusních MPV modelů D9.
Dále jsme zjistili, že Voyah Dream(er) Private Customized se do Česka doveze pouze na individuální objednávku klienta, a to pravděpodobně za vyšší cenu, než za jakou jej pořídíte v Číně (v přepočtu 2 miliony korun), a pochopitelně dráž, než je tuzemská cena za standardní Dream.
Ten stojí v plné elektrice od 2 799 900 Kč, zatímco jako plug-in hybrid od 2 299 900 Kč. Na zahájení prodejů personalizované edice Dreameru sice musíte ještě chvíli počkat, ovšem tak či onak už teď můžete pomalu začít střádat koruny do prasátka.