Hlavní obsah

Tesla představila nejdivočejší Model 3 všech dob. Highland Performance vás při akceleraci rozdrtí

Foto: Tesla

Samotný elektromobil Tesla Model 3 platí za jednu z nejlepších voleb v segmentu bateriových vozů střední třídy, nicméně nyní se do této rodiny přidává i vysoce výkonné provedení Performance, které vás svými specifikacemi zarazí do sedačky a díky zastavěné technice vyvolává závodnické pudy. Jde totiž o nejdivočejší trojku, jakou kdy Tesla vyrobila.

Článek

Jihokorejský Hyundai si ještě nestačil dosyta užít ovace směřující k jeho ostrému Ioniqu 5 N (650 k, 770 Nm) a už má důvod k tomu, začít se obávat vážné konkurence. Severoamerická Tesla totiž oficiálně ukázala Model 3 Highland Performance, jemuž někteří novináři v předstihu mylně dávali přízvisko Ludicrous, a to kvůli zadnímu odznaku.

Foto: Tesla

Performance Model 3 Highland vzadu nosí odznak Ludicrous, což jde přeložit jako zábavný, výstřední či třeba přehnaný.

Samotný Model 3 v modernizovaném provedení Highland je sám o sobě velmi úsporným a schopným elektromobilem, nicméně nyní Tesla zatáhla za opačný konec provazu a vydala se do vod vysoce výkonných.

Performance tak poznáte podle unikátního exteriéru, který tvoří specifická přední maska, zadní difuzor i spoiler z uhlíkových vláken a také speciální kovaná 20palcová kola. Všechny tyto prvky nejsou jen ozdobné, ale mají svoji funkci v rámci aerodynamiky vozu.

Foto: Tesla

Vozidlo nabídne unikátní exteriér i specifická 20palcová kola.

Aby dynamický elektromobil fungoval i při vysokých rychlostech, šel standardní podvozek pryč a nahradil jej nastavitelný, sportovní, vybavený adaptivními tlumiči s řídicím softwarem Tesla, výkonnými brzdami a na míru ušitými pneumatikami Pirelli P Zero 4.

Srdce vozu jsou pak dvě, a to elektromotory pohánějící každý jednu nápravu, které dávají dohromady výkon přes 460 koní a krouťák 723 Nm, přičemž distribuci sil na obě nápravy si můžete včetně rekuperace i chování podvozku ladit skrze nastavení v infosystému v rámci přidaného okruhového režimu.

Severoamerická specifikace pak kvůli jinému akumulátoru od Panasonicu nabídne výkon 510 koní a sílu 741 Nm.

Divočejší Model 3 tu zkrátka ještě nebyl, což dokazuje také zrychlení z nuly na sto za 3,1 sekundy, potažmo maximálka 262 km/h, které nicméně dosahoval i původní 534koňový předfaceliftový Model 3 Performance. Ten však z nuly na sto zrychlil za 3,3 sekundy.

Sportovní úpravou prošel rovněž interiér Highlandu Performance, který nabídne dekory z uhlíkových vláken a sportovní sedadla s bočním vedením, odvětráváním a výhřevem. Podle informací od automobilky tím byl vylepšen i samotný posez, jejž oceníte při dynamické jízdě. Nesmíme zapomenout ani na prémiové audio, které je opět dílem Tesly.

Foto: Tesla

Interiéru dominují zejména sportovní přední sedadla.

Hodí se též zmínit běžné vlastnosti tohoto elektromobilu, a to dojezd až 528 km na jedno nabití, hmotnost 1 851 kg, úložné prostory o objemu 682 litrů, světlou výšku 128 mm, nabíjení výkonem až 250 kW, základní čtyřletou garanci omezenou na 80 000 km a také záruku na hnací agregát včetně baterie trvající 8 let nebo 192 000 km.

Cena vozu Tesla Model 3 Highland Performance začíná na částce 1 367 990 Kč včetně DPH, přičemž první dodávky začnou ve druhém kvartálu tohoto roku. Připomínáme, že podnikatelé mohou na vozidlo získat dotaci ve výši 200 000 Kč bez DPH, nicméně ta je podmíněna minimálně ročním úvěrem.

Načítám