Hlavní obsah

Suzuki v Česku ukázalo nové SUV, které už brzy zamíří na náš trh. Jmenuje se Vitara, ale vlastně o Vitaru nejde

Foto: Suzuki

Suzuki ukázalo v Česku novinku, která už za pár měsíců oficiálně zamíří na náš trh. Jde o první sériově vyráběný elektrický model značky, který nese název e Vitara. Ačkoli nejde o derivát populárního hybridního SUV, přece jen má elektromobil s originálem leccos společného.

Článek

Vloni v listopadu se e Vitara vycházející z konceptu eVX ukázala světu úplně poprvé, Suzuki odhalilo několik málo informací navíc. Připomeneme tedy, že SUV s rozměry 4 275 × 1 800 × 1 635 mm stojí na platformě HEARTECT-e vyvinuté pro elektromobily a přináší zbrusu nový designový jazyk ve tvaru písmene Y.

Ten najdete třeba v předních LED světlech, která jsou vůbec poprvé u Suzuki adaptivní s technologií Matrix. A tím krasojízda nekončí.

Interiér dostal moderní prvky typu digitální sdružené obrazovky, infosystém nabídne on-line navigaci s aktuálními dopravními daty či informacemi o počasí. Nechybí elektricky nastavitelné sedadlo řidiče vybavené bederní opěrkou, prémiový audiosystém nebo ambientní osvětlení.

Foto: Suzuki

Interiéru dominují sdružené displeje přístrojovky a infosystému.

Přes svoje kompaktní rozměry model sází na velký pětimístný vnitřní prostor, k čemuž mu dopomáhá i rozvor náprav 2 700 mm. Objem kufru je nicméně zatím tajemstvím. Tak či onak jde o kompakt koncepčně podobný hybridní Vitaře.

Základní pohonná specifikace o hmotnosti 1,7 tuny spojená s pohonem předních kol nabízí lithium-železo-fosfátový trakční akumulátor o kapacitě 49 kWh a zatím nespecifikovaný dojezd. Podle našeho odhadu by mohlo jít o více než 320 km. Výkon elektromotoru je pak 106 kW (144 koní) a točivý moment 189 Nm.

Foto: Suzuki

Vůbec poprvé se u Suzuki objevují světla s technologií Matrix.

Předokolka s větším lithium-železo-fosfátovým trakčním akumulátorem o kapacitě 61 kWh váží skoro 1,8 tuny a má udávaný dojezd 400 km na jedno nabití. Výkon elektromotoru je 128 kW (174 k) a točivý moment totožných 189 Nm.

Vrcholem nabídky bude dvoumotorová čtyřkolka vážící skoro 1,9 tuny spojená výhradně s větším 61kWh akumulátorem. Kromě předního elektromotoru s výkonem 128 kW (174 k) má model ještě druhý elektromotor pohánějící zadní nápravu naladěný na 48 kW (65 koní).

Foto: Suzuki

Kompaktní rozměry a možný pohon 4 × 4. To má e Vitara společné s Vitarou.

Systémový výkon pak činí 135 kW (183,5 koně) a točivý moment 300 Nm. Čtyřkolka s dojezdem 350 km na jedno nabití přijede vybavena ještě režimem Trail, který simuluje uzávěrku diferenciálu.

A to spolu se světlou výškou 180 mm (platí pro všechny specifikace) přijde vhod zejména na nezpevněných či blátivých cestách. Nepřipomínají vám schopnosti e Vitary opět současnou Vitaru?

Foto: Suzuki

Specifikace modelu Suzuki e Vitara pro evropský trh.

Suzuki e Vitara se dále pyšní rychlonabíjením stejnosměrným proudem (DC), které v optimálních podmínkách z 10 na 80 % zabere 45 minut. Pomalé nabíjení střídavým proudem (AC) výkonem 11 kW auto nabije za zhruba 5,5 hodiny. Jestli raději nabíjíte z klasické 230voltové zásuvky, pak k ní bude SUV upíchnuté asi 9 hodin.

Suzuki e Vitara se začne vyrábět v Indii už letos na jaře. Start prodejů na hlavních trzích by měl začít v létě 2025, my v Česku si počkáme do podzimu, přesněji listopadu. Cena zatím není známá, ale tipujeme v rozmezí 800 000 až 900 000 korun.

Načítám