Článek
Swift je malý a primárně městský hatchback, nicméně jako jeden z malá kompaktních vozů nabízí i pohon všech čtyř kol. Ne snad že byste v českých velkoměstech zasypaných nejvýše čtyřmi centimetry sněhu potřebovali čtyřkolku, ale když se rozhodnete opustit betonovou džungli, může přijít vhod.
Nizozemské zastoupení Suzuki přesně takový outdoorový Swift postavilo, čímž z něj udělalo sen dobrodruhů, kteří se v týdnu pohybují ve městech na úsporné notě, ale o víkendu chtějí vyrazit do divočiny.

Výtvor pojmenovaný AllGrip FX má přídavný přepravní prostor díky expedičnímu nosiči.
Model Swift pojmenovaný AllGrip FX je osazený střešním nosičem Thule, na nějž můžete umístit třeba rezervní kolo, úložný box nebo terénní nájezdy (trapy), co přijdou vhod pokaždé, když s autem zapadnete. Vzhledem k tomu, že má „svišť“ maličký 265litrový kufr, tak se veškerý přepravní prostor navíc rozhodně hodí.
Tím vylepšení nekončí, pod registrační značkou má své místo přídavné LED osvětlení. Tato úprava je mimochodem naprosto běžná ve Švédsku, kde se v noci rozhodně nechcete střetnout například s losem. Dále se vůz pyšní černými lemy blatníků, černými logy i nápisy a zadním nárazníkem s ochrannou gumovou lištou.

Auto zdobí také černé dekory nebo gumová lišta nárazníku.
Aby vás počasí nezastavilo v žádném ročním období, dostal Swift AllGrip FX celoroční pneumatiky 195/55 R16 (standardem jsou 175/65 R15 nebo 185/55 R16) obuté na továrních černých litých kolech.
Nizozemci dále opatřili sedadla odolným koženým čalouněním pro prémiovější vzhled a přidali gumové rohože pro snazší údržbu. Nechybí ani chladicí a úložný box značky Dometic.

Kožené čalounění působí kvalitním dojmem.
Je jasné, že Swift AllGrip FX nedosahuje stejných schopností jako Jimny, nicméně díky viskózní spojce umí systém pohonu všech čtyř kol Suzuki připojit při prokluzu předních kol ta zadní.
Žádná další vylepšení auto nemá, nicméně už v rámci základu nabízí třeba světlou výšku 140 mm nebo pohotovostní hmotnost pod jednu tunu.

Motorem je sériová dvanáctistovka, stejně tak je sériový i podvozek.
Sériový je tedy i tříválcový motor 1,2 litru s atmosférickým plněním a mild-hybridním systémem 12V o nevysokém výkonu 60 kW (81,5 koně) a točivém momentu 108 Nm přenášeném pětirychlostním manuálem.
Skautík Swift AllGrip FX tak rozhodně patří k zajímavým projektům, ačkoli určitě nepůjde o žádnou masovku. Nizozemci si prostě jen hrají podobně jako třeba české zastoupení Mitsubishi.
Pokud byste si podobné auto chtěli stavět, tak základní Swift předokolka u nás stojí 367 900 Kč, zatímco nejlevnější čtyřkolka 450 900 Kč.
Střešní nosič Thule bude stát kolem 20 tisíc korun, značková celoroční guma každá asi tři tisíce (potřebujete jich pět), náhradní originální lité kolo alespoň 6 tisíc, značkové kožené potahy na sedadla na míru vyjdou klidně na 13 tisíc, terénní trapy do tří tisíc, přepravní odolná krabice na dva až tři tisíce, LED rampa do čtyř tisíc, Dometic chladnička do šesti tisíc, aftermarketové gumové koberce do tisícovky, stejně tak ochranná lišta nárazníku.
Nakonec nějaké to barvení nápisů, blatníků i log a budete v tom jen za úpravu za cirka 80 tisíc korun, plus montáž a cena samotného auta. Ekonomicky jde o nesmysl, ale jako ukázkový vůz je tenhle Swift fakt švihák.