Hlavní obsah

Suzuki omladilo svůj nejúspěšnější model: Druhá modernizace i u nás velmi oblíbené Vitary přináší jemnější design, pohon všech kol naštěstí zůstává

Foto: Suzuki

Facelift s pořadovým číslem 2 nejúspěšnějšího evropského modelu Suzuki, který se vyrábí v Maďarsku, je tady. Japonská automobilka Vitaru lehce omladila a přidala nový infosystém, nicméně důležité ovládací prvky včetně čtyřkolky zachovala. Podruhé modernizovaný evropský model navíc půjde do prodeje už brzy.

Článek

Vzhledem k tomu, jak nejasná automobilová budoucnost v Evropě bude, se vlastně nedivíme, že japonský výrobce Suzuki zvolil raději cestu druhého faceliftu, než aby vyvíjel novogenerační Vitaru, které by se nejspíše nevyhnul také elektropohon.

Každopádně druhá modernizace přináší přepracovanou přední část, konkrétně jinou masku chladiče, zkosené lampy, dynamičtěji tvarované blatníky a přední nárazník s plastovým dekorem připomínajícím ochranný rám.

V rámci laků vybíráte mezi pěticí jednobarevných a pěticí dvoubarevných provedení, přičemž novinkou je tmavě modrá metalíza s černou střechou a celistvá tmavě šedá metalická barva.

Foto: Suzuki

Novinkou je například modrá metalíza karoserie s černou střechou.

V interiéru zůstalo takřka vše při starém (dobrém), ovšem přibylo třeba volitelné panoramatické střešní okno, nicméně zásadní novinkou je 9palcová obrazovka nového infosystému, který nabídne jak bezdrátovou, tak kabelovou konektivitu Apple CarPlay / Android Auto.

Další změnou je aplikace pro chytré telefony Suzuki Connect, která vám umožní sledovat stav vozidla, jeho polohu, mrknout na cestovní historii, rozsvítit výstražná světla, zkontrolovat servisní interval nebo vás upozorní na to, že se vaše vozidlo vzdálilo z předem definované oblasti. Třeba tehdy, když auto půjčíte svým plnoletým dětem a řeknete jim, kam (ne)smí jet, a ony si to stejně udělají po svém.

Foto: Suzuki

Zásadní změnu v interiéru prodělal infosystém.

Vylepšení se dočkaly taktéž asistenční systémy, proto má podruhé faceliftovaná Vitara chytřejšího hlídače dění před autem, který rozpozná kromě aut i motorkáře, chodce či cyklisty a také si umí spočítat, pokud odbočujete vlevo a proti vám jede auto, jestli je váš manévr ještě bezpečný. Pokud ne, umí potenciální nehodě předejít.

Do přístrojové desky se nově nastěhovala kamera, která hlídá řidičovu bdělost. Dále se vozidlo dočkalo lepšího adaptivního tempomatu spojeného se systémem udržování v jízdních pruzích a čtením dopravních značek.

Foto: Suzuki

Suzuki rovněž vylepšilo některé asistenční systémy Vitary.

Bohužel přibyl rovněž onen povinný a extrémně otravný systém upozornění na překročenou rychlost. Suzuki uvádí, že systém při detekci překročení načtené rychlosti začne řidiče nejprve vizuálně varovat, posléze i akusticky. Doufáme tedy, že tento „pomocník“ půjde vypnout tak snadno jako třeba u Modelu 3 od Tesly nebo Mercedesu třídy E. Nicméně u Swiftu schovalo Suzuki vypínání pípání velmi svědomitě.

Pod kapotou vozu se udržely hybridní jednotky, a to plně hybridní (HEV) zážehová atmosférická patnáctistovka s výkonem 102 koní a elektromotorem schopným samostatně pohánět auto o výkonu 33 koní, přičemž systémový výkon poté činí 115 koní a spotřeba v kombinaci je 5,2 až 5,8 litru na sto.

Řazení u plně hybridní jednotky pak zajišťuje šestirychlostní automatizovaná převodovka, takže de facto manuál ovládaný robotem.

Foto: Suzuki

Pohony? Už jen hybridy, nicméně 4 × 4 zůstává.

Druhou volbou je 48voltová mild-hybridní přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka, která se pyšní výkonem 129 koní a kombinovanou spotřebou 5,3 až 5,6 litru na sto kilometrů. Mild-hybrid sám o sobě auto pohánět neumí, nicméně pomáhá při startu motoru, akceleraci nebo rekuperuje během decelerace. Tento motor je poté spojen s šestirychlostním manuálem.

Pro obě varianty je k dispozici též osvědčený pohon všech čtyř kol automobilkou nazývaný All Grip, díky čemuž řidiči mohou využít čtyřkolkových jízdních režimů – automatika, sportovní, sníh a „zamknout“ pohon 4 × 4 (z Vitary se tak stane permanentní čtyřkolka).

Suzuki Vitara po druhém faceliftu zamíří na evropské trhy v létě letošního roku, varianty výbav a ceny výrobce zatím tají. Automobil si každopádně zachoval praktické ovládací prvky a stále praktický charakter, proto doufáme, že i jeho cena bude přijatelná, a to nevyhnutelné elektrifikaci navzdory.

Načítám