Hlavní obsah

Subaru má nový hybrid, díky němuž dojede dál. Čtyřkolka s kardanem a plochý motor zůstávají

Foto: Subaru

Zatímco někteří vidí blízkou budoucnost výhradně v elektromobilech, tak japonské značky včetně Subaru na spalovací motory nezanevřely. V souladu s environmentální politikou je Japonci ovšem vylepšili, elektrifikovali a v případě Subaru zastavěli do schopné čtyřkolky. Díky tomu nová varianta hybridního Crosstreku ujede na jednu nádrž dál.

Článek

Automobilky Subaru, Mazda a Toyota v květnu uspořádaly společnou konferenci, kde se vyjádřily pro zachování spalovacích motorů. Novou generaci těchto motorů nyní poodhalilo Subaru a prozradilo, že jako první jej dostane crossover Crosstrek (dříve XV).

Jde o samonabíjecí hybrid (HEV), jehož základem je horizontálně uložený atmosférický čtyřválec 2,5 litru připravený pro zástavbu elektrifikace. Samotný motor má výkon 160 koní a točivý moment 209 Nm.

Jednotka spaluje benzin nasávaný ze zvětšené 63litrové nádrže a spolupracuje s dvojicí vpředu uložených elektromotorů. Ten trakční (pohonný) má výkon 120 koní a sílu 270 Nm. Svoji energii čerpá z nově vyvinutého lehkého trakčního akumulátoru o kapacitě 1,1 kWh, který je uložený vzadu pod kufrem.

Subaru sice neuvádí kombinovaný výkon, ovšem hybridní pohon zde dokáže fungovat jak čistě na benzin, tak jenom na elektřinu, případně v kombinaci. Ústrojí má být o 20 % efektivnější než v současném Crosstreku e-Boxer a nabídnout teoretický kombinovaný dojezd přes 1 000 km.

A víte, co je ještě zajímavé? Technologický ředitel značky Tetsuo Fujinuki připustil, že použití horizontálně (leží na plocho) uloženého motoru s protilehlými písty není pro hybridní soustavu nutně nejlepší volbou, ale zároveň řekl, že Subaru nemůže ignorovat tohle dědictví.

Foto: Subaru

Zatímco Toyota využívá pro pohon zadních kol elektromotor, Subaru stále spoléhá na kardan.

Hybridní Crosstrek nepřijde ani o svoji zásadní schopnost, a to o pohon všech kol podle receptu Subaru (kardanem). Kromě toho se v kufru objeví elektrická zásuvka o výkonu 1,5 kW, abyste si mohli i v divočině živit energií svoje spotřebiče.

Hybrid Crosstrek určený pro japonský trh se začne prodávat v prosinci 2024. Globální zavedení modelu je v plánu nejspíš na příští rok. Příchod do Evropy zatím nebyl potvrzen.

Načítám