Článek
Omlazené Musso Grand poznáte hravě podle přepracované masky chladiče a plně diodových světel, která nahrazují dříve používané xenony – dnes už výběhovou technologii. V rámci barev přibyl nový karosářský kabát, a to pískově béžová metalíza.
Větší změny se děly zejména v interiéru, který se opět snažil připodobnit omlazenému sesterskému Rextonu. Přepracováním prošla hlavně palubní deska, nyní nabízející vyvýšený displej multimédií s úhlopříčkou 12,3 palce. Novinkou je rovněž z větší části digitální ovládací panel dvouzónové automatické klimatizace nebo konektory typu USB-C vpředu i vzadu.
Z hlediska asistentů se auto dočkalo pomocníka proti destabilizaci přívěsu a u vyšší výbavy také adaptivního tempomatu. Pokud budete chtít být nároční, nabízí se ještě volitelný paket Premium+ obsahující mimo jiné také 360stupňový parkovací systém, který byl dříve samostatně příplatkový.
Motorizace zůstala stejná, pod kapotou tedy pracuje 2,2litrový turbodiesel spojený buď s šestirychlostním manuálem, nebo s šestirychlostním automatem Aisin. Nechybí ani připojitelný pohon 4×4, redukce, tažné zařízení až na 3 500 kg a dva typy zadního odpružení.
Základní cena modelu s manuálem činí 748 990Kč s daní (Style), přičemž za automat dáte navíc ještě 48 000 Kč. Za vyšší výbavu (Premium) spojenou vždy s automatem pak zaplatíte 990 990 Kč s DPH. Základní barva je bílá, ostatní metalízy vyjdou na 19 360 Kč, tedy krom bílé metalické, za niž chce importér 21 175 Kč.
Nabízelo by se napsat, že jde o nejlevnější doublecab pick-up na českém trhu, jenže není. SsangYongu jen těsně utekl model Great Wall Motors Steed (test už brzy) s benzinovým motorem Mitsubishi 2,4 litru, který u nás pořídíte od 724 790 Kč s daní. Každopádně SsangYong Musso Grand patří mezi tuzemské užitkové stálice, které zvládnou to samé, co dražší konkurence, ovšem za menší vstupní investici, byť s přijetím pár uživatelských kompromisů.