Hlavní obsah

Sliby Elona Muska o samořiditelných autech splněny! Ale určitě jsme si to představovali jinak…

Foto: Tesla

Nejdražší položkou při výrobě automobilů je obvykle lidská práce, kterou se Tesla snaží zefektivnit nebo minimalizovat. Poslední modernizace výrobního programu severoamerické značky je takovým malým majstrštykem, protože využila schopnosti svých vozů a zapojila je do práce. Bez asistence člověka.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Tesla se netají tím, že chce být jako výrobna efektivní. Tedy vyrábět masově, snižovat náklady, inkasovat zisky. Na to konto musí přicházet úspory, škrty, ale také modernizace. A ta poslední, ta je vskutku zajímavá.

Tesla totiž ukázala oficiální video, v němž se čerstvě vyrobená auta sama dopraví na logistické parkoviště. To znamená, že vozy zvládnou bezmála 2 km dlouhou cestu bez řidiče nebo jiného pomocníka.

Foto: Tesla

Auta nyní zvládají bezmála 2 km dlouhou cestu na parkoviště bez řidiče.

Krátký snímek začíná na továrních Superchargerech, kde jsou auta soudě dle videa pracovníky vyslána na autonomní výlet. Během přesunu na displeji vozu svítí nápis Self Driving (samočinné řízení) a následuje prostřih na noční čas, kde je vidět, jak vozidlo zastavilo před pracovníkem na vysokozdvižném vozíku a zase se rozjelo.

Následuje další sekvence s tím, jak vozy používají blinkry a postupně se řadí na logistickém parkovišti. Odtud už jsou odváženy tahačem pryč.

Druhá část videa je neméně zajímavá, ukazuje samořídící Teslu v pohledu z kabiny, jak projíždí stejnou trasu. Je zde vidět, jak zastavuje na STOP značkách, odbočí, nechá projet jiný vůz v úzkém prostoru a finálně zamíří na parkoviště.

Podívejte se, jak Tesly autonomně míří na logistické parkoviště.Video: Tesla

Jde samozřejmě o uzavřený areál továrny (a nikoli otevřené komunikace), takže auta jej mohou mít nějakým způsobem namapovaný, nicméně i tak jde o obrovský pokrok šetřící lidskou sílu. Tesly mají samy o sobě schopnost do jisté míry automatického řízení, a tu výrobce jen využil k nutnému přesunu aut.

Sluší se ovšem dodat, že něco podobného, konkrétně samočinné sjíždění z výrobní linky, už dříve zavedlo BMW. Tesla to jen pojala jinak. A je nám jasné, že s nástupem autonomie budou minimálně v továrních areálech auta jezdit sama čím dál častěji.

Načítám