Článek
V návaznosti na skandál Dieselgate se Volkswagen potřeboval rychle očistit, proto předal vedoucí otěže německému manažerovi Herbertu Diessovi, který se přátelí s průkopníkem moderní elektromobility Elonem Muskem. Volkswagen tak jasně plul k plně elektrické budoucnosti, nicméně poté, co byl Diess odejit, se nakonec mění i jeho původní strategie.
Jednoduše proto, že lidé elektromobily nekupují tolik, jak si vedení firmy myslelo. Volkswagen se tak přidává do klubu k dalším automobilkám, které byly okolo začátku druhé dekády 21. století hodně odvážné ve svých prohlášeních ohledně plné elektromobility, ale nyní v rámci tržní reality potichu šlapou na brzdu.
Nová strategie Volkswagenu teď počítá s plug-in hybridy, které prý zákazníci v Severní Americe a Číně chtějí. Automobilka rovněž nedávno upustila od plánu postavit v Německu továrnu vyhrazenou elektrickým autům a přestala hledat investory pro výstavbu závodu na produkci trakčních akumulátorů.
Sluší se též připomenout, že právě Volkswagen loboval v EU za přísné emisní limity, ovšem nyní žádá jejich zmírnění, protože je sám patrně nedokáže splnit.
Ono aby ne, když se v jeho cestě za čistou elektromobilitou objevily rovněž problémy technického rázu, zejména toho softwarového, na což si všichni dobře pamatujeme a kvůli čemuž byly zpožděny nástupy elektrických modelů Porsche a Audi.
A o původních plánech, jak bude model ID.3 s aktuální počáteční cenou 929 900 Kč cenově dostupný, se pak raději více nezmiňujeme.
Každopádně Volkswagen to s elektromobily nevzdal úplně, ale už to není hop, nebo trop. Německý koncern stále hledá evropské partnery, s nimiž by mohl stvořit kompaktní levné elektroauto, potažmo sází na spojenectví s čínským Xpengem, který by mu mohl v této velelidnaté zemi přinést potřebné zisky.
Tedy, vítáme Volkswagen v klubu, kde už je třeba Bentley, Mercedes-Benz, Ford nebo koncern General Motors. V budoucnu by se řady spolku ovšem mohly ještě rozšířit, protože Jaguar Land Rover najednou bude pokračovat ve výrobě spalovacích motorů pro svá SUV ve Velké Británii a třeba u takového BMW má jeho ekonomické oddělení po skončení dotací na elektromobily v Německu docela dost napilno.