Hlavní obsah

Slibem neurazíš. Pamatujete, jak VW nic jiného než elektrickou budoucnost neviděl? Teď už vidí i něco jiného

Foto: Volkswagen

Po aféře Dieselgate, která skupinu Volkswagen významně poškodila a stála ji nemálo peněz, přišlo období jménem elektromobilita, již koncern začal tlačit všemi směry. Teď nicméně německý výrobce přišel na to, že tržní realita je jiná než firemní představy, proto šlape na brzdu a mění strategii. Příští stanice: plug-in hybridy.

Článek

V návaznosti na skandál Dieselgate se Volkswagen potřeboval rychle očistit, proto předal vedoucí otěže německému manažerovi Herbertu Diessovi, který se přátelí s průkopníkem moderní elektromobility Elonem Muskem. Volkswagen tak jasně plul k plně elektrické budoucnosti, nicméně poté, co byl Diess odejit, se nakonec mění i jeho původní strategie.

Jednoduše proto, že lidé elektromobily nekupují tolik, jak si vedení firmy myslelo. Volkswagen se tak přidává do klubu k dalším automobilkám, které byly okolo začátku druhé dekády 21. století hodně odvážné ve svých prohlášeních ohledně plné elektromobility, ale nyní v rámci tržní reality potichu šlapou na brzdu.

Nová strategie Volkswagenu teď počítá s plug-in hybridy, které prý zákazníci v Severní Americe a Číně chtějí. Automobilka rovněž nedávno upustila od plánu postavit v Německu továrnu vyhrazenou elektrickým autům a přestala hledat investory pro výstavbu závodu na produkci trakčních akumulátorů.

Foto: Volkswagen

Tak změna plánu, lidé prý chtějí plug-in hybridy.

Sluší se též připomenout, že právě Volkswagen loboval v EU za přísné emisní limity, ovšem nyní žádá jejich zmírnění, protože je sám patrně nedokáže splnit.

Ono aby ne, když se v jeho cestě za čistou elektromobilitou objevily rovněž problémy technického rázu, zejména toho softwarového, na což si všichni dobře pamatujeme a kvůli čemuž byly zpožděny nástupy elektrických modelů Porsche a Audi.

A o původních plánech, jak bude model ID.3 s aktuální počáteční cenou 929 900 Kč cenově dostupný, se pak raději více nezmiňujeme.

Foto: Lukáš Kukla

Volkswagen ID.3 tedy levný nebyl a nebude. Musíme si počkat na modely nižších řad.

Každopádně Volkswagen to s elektromobily nevzdal úplně, ale už to není hop, nebo trop. Německý koncern stále hledá evropské partnery, s nimiž by mohl stvořit kompaktní levné elektroauto, potažmo sází na spojenectví s čínským Xpengem, který by mu mohl v této velelidnaté zemi přinést potřebné zisky.

Tedy, vítáme Volkswagen v klubu, kde už je třeba Bentley, Mercedes-Benz, Ford nebo koncern General Motors. V budoucnu by se řady spolku ovšem mohly ještě rozšířit, protože Jaguar Land Rover najednou bude pokračovat ve výrobě spalovacích motorů pro svá SUV ve Velké Británii a třeba u takového BMW má jeho ekonomické oddělení po skončení dotací na elektromobily v Německu docela dost napilno.

Načítám