Hlavní obsah

Škodovka zveřejnila ceny Kodiaqu Sportline. Jsou hodně ambiciózní

Foto: Škoda Auto

Škoda Auto rozšířila nabídku pro svoje vlajkové SUV Kodiaq druhé generace, a to o sportovně střiženou variantu Sportline. Ta nepřináší žádný posun z hlediska výkonu či motorizací (čekáme na RS), nýbrž dynamicky stylizovanou karoserii a prvky interiéru. Přesto, že jsou ceny Sportline poměrně ambiciózní, tvoří v řadě Kodiaq zlatou střední cestu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Druhá generace Škody Kodiaq přijíždí v ryze designové sportovní variantě příznačně nazvané Sportline. Tato pětimístná a volitelně sedmimístná novinka se vyznačuje zejména černě zbarvenými karosářskými prvky.

Jde třeba o rámeček masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken, střešní nosiče, zadní difuzor nebo o výrazný zadní D-sloupek.

Do černé jsou vyvedeny rovněž nápisy na zádi, nicméně nárazníky a prahy jsou proti ostatním variantám lakovány do barvy karoserie. Na předních blatnících najdete plaketu Sportline, specifická antracitová 19palcová litá kola (volitelně 20palcová) doplňují robustní vzhled modelu.

Foto: Škoda Auto

Výrazným znakem Sportline jsou černě zbarvené karosářské prvky.

V kabině Sportline se nachází sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy čalouněná mikrovláknem/kůží, to řidičovo je elektricky nastavitelné a vybavené pamětí. Část přístrojové desky, výplně dveří a centrální loketní opěrka jsou opět potaženy mikrovláknem, což je unikátní prvek pro Sportline.

Sportovně střižený je taktéž tříramenný vyhřívaný volant, prahy mají ozdobné lišty, standardem je 10palcový přístrojový štít a 13palcová multimédia s podporou umělé inteligence ChatGPT.

Foto: Škoda Auto

Pro Sportline jsou specifická sportovní sedadla a čalounění z mikrovlákna.

Základní výbava dále obsahuje např. přední LED světla s technologií Matrix s přísvitem do zatáčky, zadní LED svítilny s animovanými blinkry, elektricky ovládané páté dveře, bezklíčový vstup i start, třízónovou digiklimu, bezdrátovou nabíječku mobilů, vyhřívání předních sedadel, adaptivní tempomat a sedm airbagů.

Volitelně se připlácí třeba za adaptivní podvozek, elektricky ovládané sedadlo spolujezdce, head-up displej, prémiové audio, prosvětlenou masku chladiče, ochranu motoru a podvozku, nezávislé topení, vyhřívané čelní sklo nebo za rezervní kolo.

Milion už nestačí

Cenově je Kodiaq Sportline posazen mezi základní výbavu Selection a nejvyšší výbavu Exclusive Selection, takže platí za takzvaný zlatý střed, byť vám na něj jeden milion korun stačit nebude.

Vůz s předním pohonem totiž začíná na částce 1 100 000 Kč s motorem 1.5 TSI o 150 koních. Druhou variantou je dvoulitrový turbodiesel o 150 koních za 1 160 000 Kč, zatímco třetí provedení je plug-in hybridní, nabídne systémový výkon 204 koní a stojí od 1 270 000 Kč.

Foto: Škoda Auto

Ceník modelu Škoda Kodiaq Sportline platný pro 6/2024.

V rámci čtyřkolek se zatím nabízí jen dvoulitrová nafta naladěná na 193 koní za startovní částku 1 290 000 Kč, nicméně koncem letošního roku dorazí ještě vrcholový benzin 2.0 TSI s 204 koňmi pod kapotou.

Všechny varianty jsou spojeny se sedmirychlostní automatickou převodovkou DSG mimo plug-in hybridu, který kvůli elektromotoru nabídne jen šest rychlostí. Příplatek za třetí řadu sedadel, která je k dispozici pro všechna provedení s výjimkou plug-in hybridu, činí vždy 22 000 Kč.

Mimo Sportline se těšíme rovněž na Kodiaq RS, který podle nás bude spoléhat na čtyřválcový motor 2.0 TSI o výkonu 265 koní. Vozy každopádně kryje standardní (bezpříplatková) dvouletá záruka na materiál a právní vady, tříletá na lak a 12letá na prorezavění karoserie.

Načítám