Článek
Prozatím byl tento pohon vyhrazen pro čtvrtý Superb v karoserii Combi, ale nyní jej Škoda Auto uvádí i pro aerodynamičtější liftback. Jde vlastně už o druhou generaci plug-in hybridního pohonu, která zahrnuje čtyřválcový motor 1.5 TSI o výkonu 150 koní (250 Nm) a elektrický motor o výkonu 115 koní (330 Nm).
Systémový výkon vozidla je pak 204 koní a točivý moment posílaný skrze šestirychlostní automatickou převodovku DSG činí 350 Nm. Trakční akumulátor s hrubou kapacitou 25,7 kWh je složen ze čtyř modulů a umístěn pod zadními sedadly.
Superb do zásuvky zvládá ujet čistě na elektřinu až 120 km na jedno nabití, tedy se dojezdem vyrovná prvnímu Nissanu Leaf nebo Volkswagenu e-Golf, které v zimě dosahovaly podobných hodnot.
Kromě toho umí Superb iV pracovat i v hybridním režimu nebo ve sportovním režimu využívat elektromotor pro svižnější jízdu.
Model jde nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu 11 kW na wallboxech nebo nabíjecích stanicích (z nuly do plna za 2,5 hodiny), ale také nabízí rychlonabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 50 kW. Takové nabíjení pak trvá z 10 na 80 % v optimálních podmínkách 26 minut.
Ceny Škodovka prozatím nezveřejnila, ale my je už známe. Jak? Víme totiž ceny Superbu Combi iV a známe rozdíl mezi karoseriemi, který činí 40 000 Kč.
Škoda Superb iV Combi (plug-in hybrid) stojí v základu Selection 1 145 000 Kč, v luxusnějším vybavení Laurin & Klement 1 345 000 Kč a v dynamičtějším hávu Sportline 1 280 000 Kč.
Předpokládané ceny Škody Superb iV liftback tak jsou v Selection 1 105 000 Kč, v Laurin & Klement 1 305 000 Kč a ve Sportline 1 240 000 Kč.
Objednávky na liftback Superb iV budou zahájeny v nadcházejících týdnech, kde se potvrdí i cenovky. Výroba pak začne ve druhém čtvrtletí roku 2025.