Hlavní obsah

Škoda představuje mrňouse za 220 tisíc, který zvládne cestu na Měsíc a zpět

Foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská Škodovka představila nového hráče v segmentu kompaktních SUV do délky 4 metrů. Jmenuje se Kylaq a jde o dalšího nositele nového designového jazyka značky, který navíc zvládl cestu na Měsíc i zpět a projel opravdovým peklem. Za avizovanou cenu by se o něj u nás lidé doslova poprali, ale to nejspíš nenastane…

Článek

Škoda Auto ukázala horkou novinku, a to kompaktní SUV Kylaq s délkou pod 4 metry, které nosí současný designový jazyk značky nazvaný Modern Solid.

Model nabízející rozvor 2 566 mm a slušnou světlou výšku 189 mm vyniká lesklou maskou chladiče s trojrozměrnými žebry, na kterou jsou vizuálně napojeny vrchní světlomety.

Všimněte si také stříbrných dekorů ve spodku obou nárazníků, což je prvek, který Škodovka používá u svých Scout verzí. Boční pohled okamžitě evokuje vzpomínku na současný Fiat Panda, jelikož Kylaq je také obdobně řešený zvýšený kompakt.

Foto: Škoda Auto

Zezadu byste možná neuhádli, že jde o škodovku, nebýt toho nápisu.

Naopak zezadu jde o exotický pohled pro nás Evropany, jelikož novinka disponuje šestiúhelníkovými diodovými lampami, které jsou propojeny černým pásem.

Kabina Kylaqu byla vymodelovaná s důrazem na jednoduchost a čisté linie, kdy dominantu palubní desky tvoří displej infosystému a před řidičem svírajícím ergonomicky tvarovaný dvouramenný volant pracuje digitální přístrojový štít.

Foto: Škoda Auto

Jednoduché palubní desce dominuje centrální displej.

Uvnitř se můžete těšit na přední ventilovaná sedadla, automatickou klimu, elektricky ovládané střešní okno (vybrané varianty). Za příplatek se nabízí kožená sedadla nebo pádla pod volant. K dispozici je pak jednobarevné i dvoubarevné provedení interiéru.

Kufr SUV nabízí objem solidních 446 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1 265 litrů. Ani zde nechybí tzv. simply clever vychytávky, například úložný prostor pro krycí plato nebo háčky na tašky.

Foto: Škoda Auto

Pětimístný interiér můžete mít volitelně čalouněný umělou kůží.

Škoda Kylaq přijíždí standardně vybavena 25 aktivními i pasivní bezpečnostními prvky, které zahrnují například 6 airbagů, multikolizní brzdu (když auto nabourá např. do svodidel, brzdy jsou stále zatnuty naplno, aby nedošlo k odrazu do protisměru), systém ochrany proti převrácení, elektronickou uzávěrku diferenciálu, ABS nebo elektronickou stabilizaci podvozku.

Vybrané varianty pak mají ještě třeba světla pro přisvěcování do zatáček, automatické světlomety a stěrače, asistent pro rozjezd do kopce nebo kontrolu tlaku v pneumatikách.

Dojel až na Měsíc

Svěží Kylaq je vybaven litrovým tříválcem 1.0 TSI s výkonem 85 kW (115,5 koně) a točivým momentem 178 Nm. Jde o předokolku vybavenou buď šestirychlostní manuální, nebo šestirychlostní automatickou převodovkou.

Vůz dosahuje maximální rychlosti 188 km/h a s manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy.

Pravdou sice zůstává, že prozatím jediné auto ve vesmíru je Tesla Roadster, ovšem kompaktní Kylaq během testů absolvoval přes 800 000 km v náročném indickém prostředí v extrémních teplotách a ve výšce až 3 000 metrů nad mořem.

Taková vzdálenost odpovídá 20 cestám kolem obvodu Země nebo vzdálenosti na Měsíc a zpět. Indické prostředí je zase peklem na zemi, minimálně tím dopravním.

Jak jste asi pochopili, nový Kylaq, vyvinutý a vyráběný v Indii, je třetím SUV značky Škoda na indickém trhu. Není tak vůbec určený pro Evropu podobně jako Slavia nebo Kushaq. A to je škoda, protože s lokální startovní cenou od zhruba 220 000 Kč by se u nás o něj lidé prali. Doslova.

Související témata:
Škoda Kylaq
Načítám