Článek
Není to potvrzené, ale nejspíš se díváte na skicu interiéru dlouho očekávaného nového elektromobilu Škoda, který má nést příznačné jméno Elroq. Tuto domněnku potvrzuje i fakt, že jej mladoboleslavská automobilka nedávno poodhalila na videu. Nutno připomenout, že Elroq bude prvním nositelem zcela nového designového jazyka Škodovky, jenž se nazývá Modern Solid.
Každopádně uvedenou elektrickou platformu má Škoda zatím jen jednu, a to koncernovou MEB, proto je prakticky jisté, že i Elroq bude stát na stejné platformě, a tedy využívat techniku Enyaqu včetně jeho akumulátorů. Očekává se tak výkon elektromotoru 180 koní, baterie o kapacitách 62 kWh nebo 82 kWh a dojezd 400 nebo 600 km na jedno nabití.
Také pohled do interiéru hned připomene Enyaq. Opět se koukáme na dvouramenný volant, který bude dostupný i jakožto vyhřívaný. U spodní části věnce pak ovšem nenajdeme klasický výstupek například pro plaketu RS nebo Laurin & Klement, ale prázdný otvor. Jiná jsou také ovládací tlačítka multifunkce, která mají pozměněný design a část z nich je dokonce „zapadlá“ dovnitř ramen.
Přístrojový štít je opět ve stylu Enyaqu malinký, nicméně na skice nevidíme typický výřez pro head-up displej. Nemyslíme si ovšem, že by head-up nebyl dostupný, jen bude nejspíše volitelný.
Velký displej infosystému naznačuje upravené rozhraní proti Enyaqu, kdy ovládací prvky najdete vlevo, vpravo a nahoře. Bezprostředně pod displejem je klasická dotyková linka pro zvuk nebo vypínání obrazovky.
Jak bývá u Škody zvykem, nechybí ani klasické fyzické ovladače umístěné hned pod hlavní obrazovkou. Ještě níže pak najdeme velký odkládací prostor s jednou bezdrátovou nabíječkou mobilů.
Jedna podstatná věc nám zde chybí, a to praktické proměnlivé kulaté ovladače Smart Dials, které debutovaly u novogeneračních modelů Škoda Superb a Škoda Kodiaq. Neméně zajímavé jsou i výdechy topení zabudované do palubky a linka ambientního osvětlení linoucí se přes celou desku.
Více vám přineseme už v pátek dopoledne, kdy proběhne oficiální tisková konference značky, kde se mimo finančních výsledků dozvíme něco víc právě o připravovaném novém elektromobilu. A možná už tam dojde k potvrzení spekulace, že je menší a levnější bratr Škody Enyaq skutečně za dveřmi. Klep, klep. Kdo tam? Elroq…?