Článek
Nový Opel Grandland představuje skokový posun oproti minulé generaci, a to nejen sebevědomějším designem, ale také podstatně většími rozměry. Novinka je totiž o 173 mm delší (4 650 mm) a o 19 mm vyšší (1 660 mm) a také o 64 mm širší (1 905 mm) než její předchůdce.
Prodloužil se také rozvorem na 2 784 mm (o 109 mm), takže posádka má k dispozici více životního prostoru (vzadu se zvětšil prostor pro nohy o 20 mm) a kufr se nafoukl o 36 litrů na 550 l, navíc ho složením zadních opěradel dělených v poměru 40 : 20 : 40 jde rozšířit až na 1 641 l. Po stránce designu pak Grandland rozvíjí témata představená na menších modelech Mokka a nedávno odhalené Fronteře.
Vozidlo má totožnou platformu jako nový Peugeot 3008, takže není s podivem, že nabídne i stejnou techniku. U elektrické verze se tedy bavíme o 400V architektuře s možností výběru baterie s kapacitou 73 kWh nebo 98kWh, přičemž ta větší autu umožní ujet na jedno nabití až 700 km.
Rychlost nabíjení činí 160 kW, což už je v dnešní době v segmentu velkých elektroaut spíše průměr. Základní provedení bude mít elektropohon jedné nápravy, nicméně nástup čtyřkolky se očekává později.

Interiér už přešel do doby digitální, což nikdy nebyla doména Opelu. Ten se obvykle pyšnil fyzickými ovladači.
Pro všechny, kterým plná elektromobilita nic neříká, má Opel zážehovou 48voltovou mild-hybridní tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 136 koní, později dorazí ještě plug-in hybrid s předpokládaným dojezdem 85 km na elektřinu.
Opel se u nového Grandlandu také chlubí pokročilými hlavními světlomety s technologií Pixel LED Matrix HD s více než 50 000 elementy, které poskytují vyšší svítivost a homogennější rozložení osvětlení, k tomu nabídne také dvoubarevnou střechu, širokoúhlou 16palcovou obrazovku infosystému i budíků a vysoce ergonomická sedadla AGR, navíc s masážní funkcí, chybět nesmí ani velký balík sofistikovaných jízdních asistentů.
Automobil segmentu SUV-C, kam patří i Škoda Enyaq a Kodiaq, byl dle slov výrobce navržen v německém Rüsselsheimu, avšak vyráběn bude ve 200 km vzdáleném Eisenachu. Zahájení prodeje vozu je plánováno na podzim, nicméně ještě předtím bychom se měli dozvědět další informace o pohonech, které ovšem budou nejspíše plně kopírovat 3008 (což znamená 210 k pro menší baterii a 231 k pro větší baterii).