Hlavní obsah

Sebevědomý design a velký kufr, k tomu obrovský displej a geniální světla: Opel představuje druhou generaci svého SUV Grandland

Foto: Opel

Německý Opel ukázal zcela novou druhou generaci oblíbeného modelu Grandland. Velké SUV drží tempo s dobou, proto se představilo vybavené elektropohonem, nicméně výrobce nezapomněl ani na početnou skupinu zákazníků, kteří stále chtějí spalovací motory. Novinka navíc slibuje solidní vnitřní prostor a ergonomické sezení.

Článek

Nový Opel Grandland představuje skokový posun oproti minulé generaci, a to nejen sebevědomějším designem, ale také podstatně většími rozměry. Novinka je totiž o 173 mm delší (4 650 mm) a o 19 mm vyšší (1 660 mm) a také o 64 mm širší (1 905 mm) než její předchůdce.

Prodloužil se také rozvorem na 2 784 mm (o 109 mm), takže posádka má k dispozici více životního prostoru (vzadu se zvětšil prostor pro nohy o 20 mm) a kufr se nafoukl o 36 litrů na 550 l, navíc ho složením zadních opěradel dělených v poměru 40 : 20 : 40 jde rozšířit až na 1 641 l. Po stránce designu pak Grandland rozvíjí témata představená na menších modelech Mokka a nedávno odhalené Fronteře.

Vozidlo má totožnou platformu jako nový Peugeot 3008, takže není s podivem, že nabídne i stejnou techniku. U elektrické verze se tedy bavíme o 400V architektuře s možností výběru baterie s kapacitou 73 kWh nebo 98kWh, přičemž ta větší autu umožní ujet na jedno nabití až 700 km.

Rychlost nabíjení činí 160 kW, což už je v dnešní době v segmentu velkých elektroaut spíše průměr. Základní provedení bude mít elektropohon jedné nápravy, nicméně nástup čtyřkolky se očekává později.

Foto: Opel

Interiér už přešel do doby digitální, což nikdy nebyla doména Opelu. Ten se obvykle pyšnil fyzickými ovladači.

Pro všechny, kterým plná elektromobilita nic neříká, má Opel zážehovou 48voltovou mild-hybridní tříválcovou dvanáctistovku o výkonu 136 koní, později dorazí ještě plug-in hybrid s předpokládaným dojezdem 85 km na elektřinu.

Opel se u nového Grandlandu také chlubí pokročilými hlavními světlomety s technologií Pixel LED Matrix HD s více než 50 000 elementy, které poskytují vyšší svítivost a homogennější rozložení osvětlení, k tomu nabídne také dvoubarevnou střechu, širokoúhlou 16palcovou obrazovku infosystému i budíků a vysoce ergonomická sedadla AGR, navíc s masážní funkcí, chybět nesmí ani velký balík sofistikovaných jízdních asistentů.

Automobil segmentu SUV-C, kam patří i Škoda EnyaqKodiaq, byl dle slov výrobce navržen v německém Rüsselsheimu, avšak vyráběn bude ve 200 km vzdáleném Eisenachu. Zahájení prodeje vozu je plánováno na podzim, nicméně ještě předtím bychom se měli dozvědět další informace o pohonech, které ovšem budou nejspíše plně kopírovat 3008 (což znamená 210 k pro menší baterii a 231 k pro větší baterii).

Jak se vám líbí nový Opel Grandland?
Krasavec!
77,5 %
Ujde.
7,7 %
Nic pro mě.
14,8 %
Celkem hlasovalo 2418 čtenářů.
Načítám