Článek
Spalovací mild-hybridní SUV Frontera je v nabídce prodejců Opel teprve tři měsíce, ale vypadá to, že díky základní ceně od bezmála 550 000 Kč půjde o jeden z bestsellerů značky. Ostatně více najdete ZDE včetně detailů složení výbav a kompletních cen.
Nyní se odhaluje ceník plně elektrické verze. Počkejte, než zavřete stránku… Cena versus užitná hodnota je na miskách vah na velmi, ale velmi zajímavé úrovni.
Základní provedení Edition stojí od 629 990 Kč, zatímco lépe vybavené GS startuje od 679 990 Kč. A to jsou na elektromobil hodně slušné standardní cenovky.
Ve výbavě Edition najdete například povinné asistenty, tempomat, 6 airbagů, adaptivní přední LED lampy, automatická dálková světla, dešťový senzor, dok pro mobilní telefon (základ je bez infosystému), digitální budíky, dva reproduktory, klimu, zadní parkovací senzory, okna a zrcátka v elektrice, centrální zamykání s dálkou, 16palcové ocelové disky a palubní nabíječku o výkonu 7,4 kW.
Vyšší specifikace GS obsahuje navíc přední a zadní parkovací senzory, hlídání slepého úhlu, diodové zadní svítilny, 10palcový displej infosystému, 6 reproduktorů, DAB, navigaci, bezdrátový Apple Carplay i Android Auto, bezdrátovou nabíječku mobilů, ergonomické sedačky, automatickou klimu, loketní opěrku, fotochromatické zpětné zrcátko nebo 17palcová litá kola.
V nabídce je i několik příplatků včetně paketů. Pro Edition se nabízí například sada Komfort za 27 000 Kč, kde najdete ergonomická vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, vyhřívané čelní sklo a automatickou klimu.
Designově naladění zákazníci zase pro Edition ocení za 12 000 Kč sadu White obsahující bílou střechu, černé hagusy a bílé ocelové ráfky. Ovšem pozor, paket jde kombinovat pouze s oranžovou, zelenou nebo černou barvou karoserie.
Pro výbavu GS pak přijde vhod sada Tech GS za 27 000 Kč, která přidává černé hagusy, přední LED mlhovky, výhřev předních sedadel, vyhřívaný volant a vyhřívané čelní sklo.
Připomeneme, že vůz pohání jeden elektromotor o výkonu 113 koní (124,5 Nm), který čerpá energii z trakčního akumulátoru s kapacitou 44 kWh a umožní autu dojezd až 305 km na jedno nabití. Nabíjení je možné výkonem až 100 kW, kufr má kapacitu 460 litrů.
Tolik důležité tepelné čerpadlo ovšem chybí a pro auto se vůbec nenabízí. A to v zimě podstatně ovlivní dojezd. Navíc proti spalovací variantě je elektrická Frontera výhradně pětimístná.
Elektrická Frontera by měla být časem rozšířena ještě o model s dojezdem okolo 400 km, nicméně stejně předpokládáme, že v Česku bude kralovat spalovací mild-hybrid s šestirychlostním automatem. Za 550 tisíc jde přece jen o solidní „kauf“ s dojezdem 800 km na plnou 44litrovou nádrž…