Hlavní obsah

Renault ukázal něco, co nikdo nečekal. Kompaktní raketa R5 Turbo po 44 letech ožila, nabídne zrychlení supersportu

Foto: Renault

Ještě před čtyřmi lety hrozil Renaultu reálný krach. Automobilka mohla skončit, proto spustila záchranný plán vlastní transformace nazvaný Renaulution. Karty vyšly, nyní je výrobce zase na koni a představuje jednu novinku za druhou. Ta poslední odkazuje na historii a je více než šťavnatá.

Článek

Uvedení nového modelu jinak, než je běžné, jsme už párkrát viděli. Poslední a velmi originální počin ovšem ukázal Renault, který divákům dokumentárního seriálu Anatomie návratu odhalil některá tajemství.

Mimo toho, že se v dokumentu vypráví o tom, jak se automobilka zvedla ze dna v roce 2020, tak navíc vezme diváky do paddocku svého týmu BWT Alpine nebo blíže představí design Renaultu 5.

V závěru čtvrté epizody se vedení Renaultu ukáže u něčeho, co jsme dosud neviděli. Záběry odhalí do výroby připravovaný Renault 5 Turbo 3E, tedy model vzkříšený po 44 letech.

Tahle radost na kolech v rallyových barvách z 80. let odkazující na svět závodů je 100% elektromobilem, který je vyrobený z karbonu a má dva elektromotory o celkovém výkonu přes 500 koní, každý pohánějící jedno zadní kolo. A to nejlepší? Zrychlení z nuly na sto pod tři sekundy, což je masakr.

Ukázka z epizody odhalující Renault 5 Turbo 3E.Video: Renault

Aby se vyprodukovaná síla vůbec přenesla na silnici, potřebuje k tomu auto adekvátní obutí. Z toho důvodu disponuje širokými sportovními pneu o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 275/35 ZR20 vzadu.

Renault 5 Turbo 3E tak bude ještě větší masakr než Alpine A290 nebo současné MG4 XPower. Otázkou zůstává cena, aby potenciálně superzábavné auto nebylo jen pro vyvolené.

Načítám