Článek
Vloni v červnu se stal malý motoristický zázrak. Přestože elektrický Megane E-Tech dokázal svoje kvality, cenově a oblíbeností se nemohl rovnat čtvrté generaci původního Megane.
Ta měla ve jménu elektra skončit, ale náhle se vrátila na český trh s jediným benzinovým motorem 1,33 litru a za rozumné peníze. To byla a dosud stále je férová nabídka, zvlášť když moderní sedan pořád vypadá k světu a má kufr o objemu 550 litrů. Nyní však přijíždí další staronová varianta.
Znovuobnovenou motorizací je vznětový čtyřválec 1,5 litru naladěný na výkon 115 koní a točivý moment 270 Nm. O jeho distribuci na přední kola se pak stará výhradně sedmirychlostní automatická převodovka, díky čemuž auto zrychlí z nuly na sto za 10,2 sekundy a rozpálí to až na 175 km/h.

Megane v karoserii sedan výrobce označuje jako GrandCoupé.
Tyto parametry vás u malobjemového naftového motoru asi nebudou zajímat, protože půjdete po úspoře. Papírově naftový Megane totiž jezdí za 4,6 až 4,8 litru na sto, do palivové nádrže načerpáte 49 litrů nafty a nádrž na močovinu pojme 16 litrů roztoku. Výsledkem tak je teoretický dojezd okolo 1 000 km na jedno tankování.
Výbavový stupeň je jediný, nazvaný Techno. Základ za 629 000 Kč tak obsahuje balík asistentů, moderní bezpečnostní prvky, automatické přepínání dálkových světel, dvouzónovou digiklimu, centrální zamykání s dálkou, okna v elektrice, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, parkovací kameru, přední LED lampy, přední mlhovky, dešťový a světelný senzor, digitální přístrojový štít, dotykový infosystém nebo 17palcová litá kola.

Čtvrtý Megane nově koupíte nejen s benzinem, ale i s dieselem.
Volitelně se nabízí ještě například komfortní paket (lepší multimédia, navigace, větší budíky, pokročilý parkovací asistent) za 20 000 Kč, rezervní kolo za 5 000 Kč, elektrické víko kufru za 10 000 Kč, výhřev sedadel vpředu za 5 000 Kč, panoramatické střešní okno v elektrice za 25 000 Kč nebo třeba 18palcové liťáky za 15 000 Kč.

Ceník Renault Megane GrandCoupé (březen 2025).
Pokud by vám nevoněla nafta, benzinový čtyřválec 1,33 litru je vám nadále k dispozici s manuálem i automatem (za ceny od 559 000 a 609 000 Kč). Standardní záruka pro všechny motorizace pak činí 5 let nebo 100 000 km s možností rozšíření krytí na 150 000 km za 8 190 Kč.