Hlavní obsah

Renault Emblème je nádherný kombík s dlouhým dojezdem, který předpovídá budoucnost a vypouští jen vodu

Foto: Renault

Na svět se dere čím dál více bateriově poháněných vozidel, kterým řada výrobců bezmezně věří. Jsou ovšem tací, například Toyota, Hyundai nebo BMW, kteří vidí cestu i v chemickém prvku označeném písmenem H. Jde o vodík, do jehož klubu podporovatelů nově přibyl Renault.

Článek

Nový koncepční kombík (shooting brake, chcete-li) Renault Emblème navazuje na studii Scenic Vision H2-Tech z roku 2022 a přináší svěží vizi sportovně střiženého vozu s optimalizovanou aerodynamikou.

Hodnota koeficientu odporu vzduchu Cx dosahuje slušné hodnoty 0,25, což ovšem není tak dobré jako třeba u sériové Tesly 3 nebo Ioniqu 6 (mají 0,21), ale lepší než u většiny současných produkčních modelů dosahujících plus minus Cx 0,30.

Renault Emblème vyvíjený s týmem BWT Alpine F1 dále zaujme kamerami integrovanými do blatníků, čímž odpadají klasická zpětná zrcátka. Kvůli usměrnění toku vzduchu má model tvarovanou kapotu, větrací otvory v nárazníku nebo plná kola. Zadní část pak doplňuje aktivní difuzor vyrovnávající proudění vzduchu.

Koncept je dlouhý 4,8 metru, vysoký pouze 1,52 metru, má 2,9 metru dlouhý rozvor a váží 1,75 tuny. Kromě toho si zde Renault vyhrál se světelným podpisem, který se může objevit u budoucích sériových vozidel značky.

Foto: Renault

Skoro pětimetrový kombík sází na aerodynamiku a snadno doplnitelný pohon.

Přestože má vůz s pohonem zadních kol v útrobách trakční baterii o kapacitě 40 kWh a elektromotor vyrobený bez užití vzácných kovů o výkonu 160 kW (217, 5 koně), nejde o čistokrevný bateriově poháněný elektromobil. Emblème je FCEV, protože má kromě akumulátoru ještě palivový článek vyrábějící pomocí vodíku (nádrž 2,8 kg) elektřinu. Jedinou jeho emisí je tedy voda.

Podobným způsobem pracuje třeba vodíkový Peugeot e-Expert Hydrogen, Toyota Mirai, BMW iX5 Hydrogen nebo Hyundai Nexo.

Vodíkový kombík Renaultu ujede 1 000 km na jedno nabití a dvě méně než pětiminutová tankování vodíku. Jde-li o čistý dojezd bez dodatečného tankování, pak jsme na přibližně 350 km.

Renault vystaví Emblème na svém stánku na pařížském autosalonu od 14. do 20. října 2024. Nejde tedy o produkční model, nýbrž o demonstraci toho, jakým způsobem jde snížit celková uhlíková stopa automobilu od jeho výroby přes užívání až po samotný zánik. A to o 90 % ve srovnání s ekvivalentním vozidlem v současnosti.

Načítám