Hlavní obsah

Přijel, aby překonal sám sebe. Mercedes-AMG One prolomil rekord Nürburgringu a porazil úplně všechny

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG One je produkčním autem, takže smí na silnice a přes omezený počet kusů si jej stále můžete porůznu koupit. Šílená placka vykazující atributy speciálu se oficiálně po dvou letech vrátila na Nürburgring a ujela úplně všem.

Článek

V říjnu roku 2022 pilot seriálu DTM Maro Engel usedl do kabiny produkčního (sériového) modelu Mercedes-AMG One a zajel s ním celých 20,8 kilometru dlouhý okruh Nürburgring za šílených 6 minut 35 sekund a 183 setin.

Nyní se Engel vrátil, znovu osedlal AMG One a tentokrát ujel všem. S časem 6 minut 29 sekund a 0,90 setiny se stal model nejrychlejším sériovým (produkčním) autem okruhu a zároveň prvním produkčním vozem, který pokořil hranici 6 minut a 30 sekund.

Foto: Mercedes-Benz

Maro Engel ring dobře zná, pravidelně na něm zajíždí rekordy.

Podle serveru fastestlaps.com za sebou nechal druhé Porsche 911 GT2 RS Manthey Racing (6:43.30) nebo třetí AMG GT Black Series (6:48.05), které mimochodem sám pilotoval.

Nutno podotknout, že se bavíme o produkčních vozech. Závodní speciály zvládnou zelené peklo okolo šesti minut. Tedy mimo např. Porsche 919 Hybrid Evo s extrémním časem 5 minut 19 sekund a 546 setin.

Rekordní jízda AMG One se uskutečnila už 23. září roku 2024 v 18:56 hodin. Trať byla zcela suchá, s teplotou vzduchu 15 °C a teplotou asfaltu 20 °C. To podle jezdce hrálo důležitou roli, protože před dvěma lety byla trať dle jeho slov „trochu vlhká“.

Pro pokus bylo auto patřičně nastaveno, byl aktivní režim Race Plus, kdy je světlost vozu nižší a aerodynamika aktivní. V tomto režimu je dostupný též plný výkon 1 063 koní uvolněný z přeplňované šestiválcové šestnáctistovky a čtyř elektromotorů.

De facto silniční formule jela na standardních pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO, které ovšem byly vyvinuté speciálně pro AMG One.

Kdo tedy Mercedes překoná? Hozená rukavice doslova vyzývá britský Aston Martin a jeho Valkyrii, švédský Koenigsegg a jeho Jesko Attack nebo čerstvě představený hybridní supersport W1 od britského McLarenu. Říkáte si Rimac nebo Tesla? Kdepak, ti už to zkoušeli a jsou daleko za Mercedesem…

Načítám