Hlavní obsah

Přestupy z BMW k výrobci mobilů: Xiaomi přetahuje inženýry BMW s jediným cílem, stát se lídrem v oblasti elektromobility

Foto: Xiaomi

Ještě nedávno jste čínské Xiaomi znali asi jen jako výrobce mobilních telefonů, nicméně rok a kousek zpátky společnost ukázala svůj první vůz, a to elektrický sedan SU7. Po debutu dalších modelů se firma rozhodla, že bude tou úplně nejlepší v oboru, a tak začala přetahovat vrcholné inženýry přímo od BMW.

Článek

Společnost Xiaomi je evidentně odhodlaná stát se významným globálním hráčem na poli elektromobilů, protože pro svoje nové evropské výzkumné a vývojové centrum nabírá zkušené inženýry na vysoké pozice. A bere z etablovaných zdrojů, například přímo od BMW.

Na síti LinkedIn totiž prosáklo, že právě čínské Xiaomi najalo na pozici vedoucího výzkumného a vývojového centra Rudolfa Dittricha, který strávil v BMW 15 let a má i zkušenosti z týmů formule 1 Williams a Sauber.

Rovněž Dusan Sarac, který v BMW a Rolls-Royce působil 12 let, našel nové angažmá u Xiaomi. Dále Jannis Hellwig, opět od bavorských, mění působiště a přidává se v týmu Xiaomi jako inženýr pro vývoj a integraci výkonu.

Foto: BMW

Rudolf Dittrich jde po 15 letech z BMW do Xiaomi.

Kromě toho značka v Mnichově dále hledá designéra, senior designéra exteriérů a inženýra dynamiky vozidel. Ačkoli Xiaomi neuvedlo, kde chce svoje evropské výzkumné a vývojové centrum otevřít, přetahovaná od BMW napovídá, že to může být právě v Mnichově nebo jeho okolí.

Automobilová divize má smělé plány, protože chce jen letos prodat v Číně 350 000 elektromobilů, a překonat tak loňské kombinované prodeje elektromobilů značek Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes-Benz a Porsche.

Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7 debutovalo koncem roku 2023 a od té doby se v Číně prodává jako teplé kousky v krámě.

Kdyby se to povedlo, nejeden by zíral, protože je třeba si uvědomit, že Xiaomi ukázalo svůj dobře prodávaný elektrický sedan SU7 teprve koncem roku 2023. Nicméně dnes už značka má také hypersport SU7 Ultra a chystá se vyrábět a dodávat SUV nazvané YU7, které tvoří přímou konkurenci Modelu Y od Tesly.

Invaze čínských automobilek do Evropy tak směle pokračuje, represivním clům navzdory. Někteří evropští výrobci proto mají oprávněný strach, jelikož tuší, že jim v oblasti elektromobilů ujíždí vlak. A to ve finále může ohrozit existence jednotlivých značek a citelně bolet i samotné koncerny.

Načítám