Hlavní obsah

Praktičtější konkurent Tesly Model 3 míří do Česka. Láká na rekordní aerodynamiku a dlouhý dojezd. Cenou se podbízet nebude

Foto: Dongfeng

Pokud jste to nevěděli, tak Tesla Model 3 se pro Evropu vyrábí v Číně. A ze stejné země do Česka zamíří i její přímý konkurent od státního podniku Dongfeng. Jmenuje se Forthing S7 a proti Tesle je praktičtější, nabídne vynikající aerodynamiku, trochu bohatší interiér, ale v lecčem také pokulhává. Známe i českou cenu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nový elektromobil střední třídy Dongfeng Forthing S7 k nám míří až z daleké Číny, aby konkuroval zavedenému Modelu 3 od Tesly. Vůz je proti Tesle 3 dokonce o kousek delší (měří 4,9 metru) a byť se to nezdá, tak i praktičtější z hlediska přístupu do 541litrového kufru, protože jeho páté dveře prozrazují, že jde o karoserii liftback (otevírají se celé dveře včetně skla). A nikoli sedan, kde se otevírá pouze víko.

Automobil se rovněž pyšní pokročilou aerodynamikou a lepším koeficientem odporu, než má právě Model 3 nebo aeropremiant Ioniq 6 od Hyundaie. Hodnota Cd modelu S7 je podle tuzemského importu 0,195 (čínská média uvádí dokonce 0,191), což je velmi, velmi dobré. Ostatně podrobněji jsme se aerodynamice věnovali ZDE. Dále zaujmou přední světlomety navazující na denní svícení (tvoří tvar čísla 7), bezrámová okna, výsuvné kliky dveří, design kol nebo sdružené svítilny vzadu.

Interiér je mimo multifunkčního volantu a panelu pro ovládání oken bez fyzických tlačítek, takže vše obsluhujete dotykem na centrální obrazovce. Na rozdíl od Tesly 3 má Dongfeng S7 ještě digitální přístrojový štít.

Foto: Dongfeng

Kabina je zaplavená umělou kůží a prakticky vše řešíte dotykem.

V Česku se prodávají dva výbavové stupně pro S7, a to Luxury a Exclusive. Základ nabídne například 18palcové lité disky, přední parkovací senzory, parkovací kameru, manuálně nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčový vstup, bezdrátovou nabíječku mobilů a základní balík asistenčních systémů.

Exclusive poté přijíždí na 19palcových discích, a navíc obsahuje například 360stupňový kamerový systém, elektrické sedadlo řidiče s výhřevem, ventilací a masáží, elektricky ovládané páté dveře nebo rozšířený balík bezpečnostních asistentů.

Kola elektromobilu S7 pohání pouze jeden elektromotor o výkonu 217,5 koně a točivém momentu 310 Nm. Maximální rychlost je 165 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​sekundy.

Vyhřívaný trakční akumulátor o kapacitě na 56,8 kWh vsadil na lithium-železo-fosfátovou technologii, díky čemuž auto na jedno nabití ujede papírově 420 km kombinovaně.

Slabé je nicméně nabíjení. Střídavým proudem AC jen 6,6 kW (dnes je standard 11 či 22 kW) a stejnosměrným DC jen 120 kW (základní Model 3 zvládá 170 kW). Na dnešní poměry spíše podprůměr.

A máme i české ceny! Základ stojí 1 119 900 Kč, zatímco vyšší výbava Exclusive 1 169 900 Kč. Celých 16 490 Kč si ještě připlatíte za metalízu, auto pokryje pětiletá garance omezená na 150 000 km. A protože základní Tesla Model 3 stojí 1 041 990 Kč a je takřka ve všech technických ohledech lepší, nemyslíme si, že by Forthing S7 tvořil trojkové Tesle nějakou vážnou konkurenci. Jiným výrobcům už možná ano.

Načítám