Hlavní obsah

Porsche ovládlo legendární Nordschleife i Nürburgring s modernizovanou 911 GT3. Porazilo ikonický Viper s manuálem

Foto: Porsche

Severní smyčku Nordschleife i celý německý závodní okruh Nürburgring ovládlo v kategorii automobilů s manuální převodovkou Porsche s modernizovaným modelem 911 GT3. Dosavadnímu lídrovi s desetiválcem nadělilo skoro 10 sekund!

Článek

Abyste nebyli hned na začátku zmatení, tak Nürburgring Nordschleife (Severní smyčka) je zkrácený okruh dlouhý 20,6 kilometru, zatímco plnohodnotný Nürburgring měří 20,832 kilometru. Dnes už se měří obě varianty a obě mají svoji vlastní výsledkovou listinu.

Každopádně v úterý 8. dubna 2025 pozdě odpoledne s teplotou vzduchu 12 stupňů a teplotou trati 27 stupňů vyrazil bývalý motoristický závodník, dnes ambasador Porsche, Jörg Bergmeister zdolat okruhy Nordschleife i Nürburgring.

Foto: Porsche

Porsche vyrazilo na ring se stádem 510 koní krocených manuálem.

Seděl v modelu 911 GT3 po modernizaci s odlehčovacím paketem Weissach (karbonové díly, hořčíková kola) a krotil stádo 510 koňských sil vyprodukovaných čtyřlitrovým atmosférickým šestiválcem.

Vůz vybavený šestirychlostním manuálem byl obutý na silničních pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup2 R o rozměrech 255/35 R20 vpředu a 315/30 R21 vzadu.

Zmije sesazena

Až dosud držel traťový rekord mezi manuály na zkrácené Nordschleife pilot Lance Arnold, který krotil 654 koní skotačících v 8,4litrovém vidlicovém desetiválci modelu Dodge Viper ACR (Mk V) pomocí šestirychlostní manuální převodovky.

Porsche 911 GT3 po faceliftu, pilot Jörg Bergmeister.Video: Porsche

Nordschleife výrazně výkonnější Viper ACR zvládl za 7:01,300 minuty, nicméně plnohodnotné kolo Nürburgring nezajel, protože tehdy ještě nebyly v účinnosti dnešní standardy měření pro Nordschleife a delší Nürburgring. Podle dopočtu Porsche by však šlo zhruba o 7:05,800 minuty.

Jörg Bergmeister zajel Nordschleife za 6:51,764 minuty a plnohodnotný Nürburgring za 6:56,294 minuty. V obou případech tak rozdíl mezi vozy činí přibližně 9,5 sekundy, byť v druhém případě jen teoreticky.

Modernizované Porsche 911 GT3 se nicméně oficiálně stalo nejrychlejším sériovým vozem s manuálem jak na Nordschleife, tak na delším Nürburgringu.

VůzNordschleifeNürburgring
Viper7:01,3007:05,800
911 GT36:51,7646:56,294
Rozdíl0:09,5360:09,506

Porsche navíc uvedlo, že i s manuálem byl pilot Bergmeister v modernizovaném GT3 o 3,633 sekundy rychlejší než předchozí (před faceliftem) model 911 GT3 s automatem. Ambasador značky pochválil lepší akceleraci díky zkrácení hlavního převodu o 8 % nebo vyšší stabilitu při přejezdu nerovností.

Nicméně dodal, že s automatem by v modernizované GT3 zajel ještě lepší čas. „Přestože bych s PDK byl o pár sekund rychlejší, tak se šestistupňovou manuální převodovkou jsem měl při rychlém kole rozhodně více práce - a bylo to proto ještě zábavnější,“ řekl zkušený jezdec.

A proč to všechno automobilka vlastně dělala? Jednoduše proto, aby odpověděla na otázky zákazníků, kteří se prý často ptají, jak rychlé je 911 GT3 s manuální převodovkou na Nordschleife. Teď už odpověď známe.

Načítám