Článek
Abyste nebyli hned na začátku zmatení, tak Nürburgring Nordschleife (Severní smyčka) je zkrácený okruh dlouhý 20,6 kilometru, zatímco plnohodnotný Nürburgring měří 20,832 kilometru. Dnes už se měří obě varianty a obě mají svoji vlastní výsledkovou listinu.
Každopádně v úterý 8. dubna 2025 pozdě odpoledne s teplotou vzduchu 12 stupňů a teplotou trati 27 stupňů vyrazil bývalý motoristický závodník, dnes ambasador Porsche, Jörg Bergmeister zdolat okruhy Nordschleife i Nürburgring.

Porsche vyrazilo na ring se stádem 510 koní krocených manuálem.
Seděl v modelu 911 GT3 po modernizaci s odlehčovacím paketem Weissach (karbonové díly, hořčíková kola) a krotil stádo 510 koňských sil vyprodukovaných čtyřlitrovým atmosférickým šestiválcem.
Vůz vybavený šestirychlostním manuálem byl obutý na silničních pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup2 R o rozměrech 255/35 R20 vpředu a 315/30 R21 vzadu.
Zmije sesazena
Až dosud držel traťový rekord mezi manuály na zkrácené Nordschleife pilot Lance Arnold, který krotil 654 koní skotačících v 8,4litrovém vidlicovém desetiválci modelu Dodge Viper ACR (Mk V) pomocí šestirychlostní manuální převodovky.

Porsche 911 GT3 po faceliftu, pilot Jörg Bergmeister.Video: Porsche
Nordschleife výrazně výkonnější Viper ACR zvládl za 7:01,300 minuty, nicméně plnohodnotné kolo Nürburgring nezajel, protože tehdy ještě nebyly v účinnosti dnešní standardy měření pro Nordschleife a delší Nürburgring. Podle dopočtu Porsche by však šlo zhruba o 7:05,800 minuty.
Jörg Bergmeister zajel Nordschleife za 6:51,764 minuty a plnohodnotný Nürburgring za 6:56,294 minuty. V obou případech tak rozdíl mezi vozy činí přibližně 9,5 sekundy, byť v druhém případě jen teoreticky.
Modernizované Porsche 911 GT3 se nicméně oficiálně stalo nejrychlejším sériovým vozem s manuálem jak na Nordschleife, tak na delším Nürburgringu.
Vůz | Nordschleife | Nürburgring |
---|---|---|
Viper | 7:01,300 | 7:05,800 |
911 GT3 | 6:51,764 | 6:56,294 |
Rozdíl | 0:09,536 | 0:09,506 |
Porsche navíc uvedlo, že i s manuálem byl pilot Bergmeister v modernizovaném GT3 o 3,633 sekundy rychlejší než předchozí (před faceliftem) model 911 GT3 s automatem. Ambasador značky pochválil lepší akceleraci díky zkrácení hlavního převodu o 8 % nebo vyšší stabilitu při přejezdu nerovností.
Nicméně dodal, že s automatem by v modernizované GT3 zajel ještě lepší čas. „Přestože bych s PDK byl o pár sekund rychlejší, tak se šestistupňovou manuální převodovkou jsem měl při rychlém kole rozhodně více práce - a bylo to proto ještě zábavnější,“ řekl zkušený jezdec.
A proč to všechno automobilka vlastně dělala? Jednoduše proto, aby odpověděla na otázky zákazníků, kteří se prý často ptají, jak rychlé je 911 GT3 s manuální převodovkou na Nordschleife. Teď už odpověď známe.