Hlavní obsah

Peugeot má nového lva ve stáji. Bzučící e-408 kupodivu nekopírovala od svého sourozence

Foto: Peugeot

Francouzský Peugeot ukázal dalšího člena své lví rodiny. Jde o plně elektrický fastback e-408, který překvapivě není jen sesterský Peugeot e-308 v jiném kabátě. Co všechno je jinak a kolik volty nabitá novinka stojí?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Věděli jste, že Peugeot 408 byl představen už v červnu roku 2022? Model s karoserií typu fastback přinesl svěží atraktivní vzhled a nyní se po více než dvou letech ukazuje v úplně nové verzi. Plně elektrické.

Platforma auta EMP2 je vícepalivová, proto na ní stojí i tento elektromobil s rozměry 469 × 185 × 149 cm a rozvorem 279 cm. Trakční akumulátor najdete v podlaze, čímž se snižuje těžiště vozu. Kola jsou pak 19palcová a obutá na pneu s nízkým valivým odporem 225/50 R19. Elektrický lev nabízí standardně pět barev exteriéru, a to bílou, modrou, šedou, červenou a černou.

Palubní deska nabídne známé řešení i-Cockpit zaměřené na řidiče. Dominuje mu useknutý volant, digitální přístrojovka a displej infosystému. Softwarové rozhraní vozu už obsahuje umělou inteligenci ChatGPT, což jsme testovali například ZDE.

Foto: Peugeot

Kokpit e-408 je prakticky shodný se spalovací i plug-in hybridní verzí.

Kufr nabízí objem 471 litrů, stejně jako u plug-in hybridu. Spalovací varianta má objem 536 litrů. Pokud zvolíte prémiové audio Focal Electra, o pár litrů objemu přijdete.

Důležitým prvkem novinky je samotný elektromotor vyrobený ve Francii, který nabízí výkon 210 koní a 345 Nm, zatímco příbuzný Peugeot e-308 jen 156 koní a 270 Nm.

Trakční akumulátor fastbacku e-408 disponuje využitelnou kapacitou 58,2 kWh (v prospektech uváděno 60 kWh), což je o 7,2 kWh více než u e-308. Normovaná spotřeba činí 15,2 kWh na sto a dojezd až 453 km (e-308 nabízí až 416 km) na jedno nabití.

Foto: Peugeot

Dojezd na jedno nabití podle WLTP činí až 453 km.

Na pomalé AC nabíječce zvládne palubní technika přenést výkon nejvýše 11 kW, proto z nuly na sto budete nabíjet zhruba pět hodin a kousek. Na rychlonabíjecích stanicích DC se kapacita z 20 % na 80 % nabije za 30 minut.

Nový Peugeot e-408 je k dispozici ve dvou výbavách. První nazvaná Allure přináší například LED lampy, 19palcové disky, online navigaci, bezdrátové zrcadlení Apple CarPlay / Android Auto, vyhřívané sedadlo řidiče, vyhřívaný volant, zadní parkovací senzory nebo tepelné čerpadlo.

Druhá výbava GT doplňuje předchozí stupeň třeba o světlomety s technologií Matrix, přední parkovací senzory, ambientní osvětlení, elektricky ovládané páté dveře nebo poloautonomní řízení druhé úrovně.

Peugeot e-408 začíná od 1 050 000 Kč, respektive od 1 140 000 Kč ve vyšší výbavě. Když se podíváme na ceník modelu e-308, tak ten startuje od 957 000 Kč, respektive od 1 035 000 Kč ve vyšší výbavě. Tovární záruka je 5 let nebo 60 000 km, na akumulátor pak máte garanci 8 let nebo 160 000 km.

Načítám